Wat heeft het kijken van porno voor invloed op een relatie?

Zou het de relatie kunnen verslechteren, of maken dat de partners minder van elkaar genieten?
Zou het kijken van porno belangrijker kunnen worden dan seks met de partner?
Is het egoïstisch om porno te kijken zonder dat je partner mee doet, en is dat verschillend als de partner geen zin heeft dan al dan niet stiekem als de partner niet thuis is?

Oh, en hebben de meningen hierover te maken met verlichting en religie? Maakt dat verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Wanneer mensen SAMEN hebben ondervonden dat het kijken naar porno 'aansloeg',
weten ze dat het hun relatie onderhoudt!
Het zal hun relatie niet kunnen verbeteren noch verslechteren.
Ze kiezen er gewoonweg wel of niet voor.
Het kan hun manier worden, om gemakkelijk de sfeer te creeren die ze fijn vinden om hun seksualiteit neer te zetten.

Wanneer mensen met het kijken naar porno het tegenovergestelde hebben ervaren,
zullen ze het niet moeten inzetten in hun seksleven,
dat zou namelijk hun relatie in de weg kunnen gaan staan, en een verslechtering van hun band kunnen opleveren.

Het belangrijkste is dat BEIDEN er echt plezier aan beleven. (Niet dat de een het doet, omdat de ander het nodig heeft of omdat de een denkt dat de ander het alleen op die manier leuk vind...).

Ik kan mij voorstellen dat religie, of spiritualiteit invloed heeft op je beleving van seks.

Religie voorziet in regels (waaraan je je moet houden).
Spiritualiteit voorziet in een verdieping van je persoonlijkheid (zelfkennis).

Persoonlijk zou ik zeggen dat religie beperkend werkt op het ontdekken, en manifesteren van je eigen innerlijke seksbeleving, terwijl spiritualiteit het tegenovergestelde zou kunnen bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja, ik vind het erg egoïstisch als je partner niet mee wil kijken naar je pornofilmpjes. Als je dat overkomt, kun je altijd roepen: "Wel de lusten, maar niet de lasten, hè?".
Dat helpt altijd wel.
14 jaar geleden
Porno kijken hoeft geen voordeel of geen nadeel te zijn voor je relatie.
Maar communicatie daar gaat het om mannen en vrouwen communiceren teweinig over wat ze willen op sex gebied.

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet samen tot een oplossing komen als je geen zin hebt als vrouw kun je je man ook gewoon helpen met de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik, vrouw, heb weinig met porno. Om samen te kijken vind ik wel opwindend, alleen kijk ik niet snel, maar lees ik liever verhaaltjes ofzo. Mijn partner kijkt regelmatig ( ik denk ongeveer 3 keer per week) en masturbeert daar ook bij. Dit vind ik een verrijking.. Ik heb een beetje rust, nadat hij zichzelf bevredigd met porno houdt hij het de tweede keer, met mij dus, langer vol, waardoor de seks relaxter wordt. Als hij niet eerlijk zou zijn over zijn priveseks, is dat voor mij reden om de relatie te beeindigen. Maar dat geldt voor alles waar hij oneerlijk over is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind deze vraag eigenlijk gespeend van alle realiteit.
Natuurlijk heeft de relatie er niets mee te maken. Mensen verschillen nu eenmaal. Bovendien zou het best eens kunnen zijn, dat mensen onvoldoende libido hebben en een filmpje nodig hebben, een soort mentale viagra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel vrouwen vinden het moeilijk als hun man porno kijken dan voelen ze zich minder dan de die mooie vrouwen die even een potje sex hebben.. maar voor sommige stelletjes helpt het om juist samen iets van op te steken of om in het sfeertje te komen om samen goeie sex te hebben.. en het is bewezen dat mannen vaak meer zin hebben dan de vrouw dus als hun man graag een porno film kijk en hij komt klaar dan hebt de vrouw even rust plus als een man 1 keer klaar gekomen is en heeft nog zin en gaat daarna met ze vrouwtje naar bed houd die het langer vol!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
porno heeft niets met liefde te maken maar met begeerte en primair genot. daarin kan je je partner maar gedeeltelijk of helemaal niet ontmoeten. daarbij heeft porno vaak te maken met een individuele fantasiewereld , die je aan het uitleven of aan het voeden bent. schiet niet op dus . voor jou als je partner niet . maar uiteindelijk is het net als bij alcohol, geniet , maar kijk met mate denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meeste dingen gaan dan mis!
Zoals vertrouw en liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat maakt verschil. Afgezien van de uitzonderingen, mis je als pornokijker toch iets in je relatie. Afgezien van het feit dat ik zulke figuren viezerikken vind, zijn ze daarbij nog zielig ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn partner waar ik zielsveel van houd, vervuld al mijn wensen, en vaak genoeg smelten wij in liefde samen, vormen een eenheid, en weten elkaars gedachten.
Voor mij geen porno.
Porno voor ons is een zeer slap aftreksel van hoe fijn het samen kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kijken van porno kan zeker invloed hebben op je relatie, helemaal wanneer dit niet gedeeld word.

Het internet biedt veel mogelijkheden.
In mijn omgeving zijn dit soort dingen al vaak fout gegaan, had het wel degelijk invloed op de relatie wanneer één van de partners het stiekem doet.
De verleiding tot verder gaan dan alleen kijken is zo groot. Web cams dienen zich aan, daarna dates en ga zomaar door.

Ik vind het gevaarlijk terein! Juist wanneer je het niet kan delen in je relatie, dan is het handiger om het te laten.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik geloof niet dat religie invloed heeft. Wij zijn bijna niet in staat om een partner onvoorwaardelijk lief te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft idd invloed op je relatie! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo jeanette zie het antw. onder jou dat vind ik zeker een goed voorbeeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank Mirjamm, antwoord van drj, is iid een mooi voorbeeld!
Porno kijken is zelf gericht, je partner wordt overbodig.
Je kunt het vergelijken met eten koken voor jezelf, maar niet voor je partner, dat heeft ook invloed op je relatie. Zeker als je dan ook niet meer samen wilt eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt helemaal aan de partners... als een van de twee er moeite mee heeft, dan is het DUS niet bevorderlijk voor je relatie... je kunt er nog over proberen te praten, maar dat helpt meestal weinig...

Als beide partners het wel oké vinden, maar er kijkt er maar eentje porno, dan kan het positief zijn als de kijkende partner daardoor minder het gevoel heeft 'tekort te komen', en de ander zich minder 'overvraagd' voelt.
Samen kijken kan natuurlijk spannend zijn... als je daarvan houdt.

Het nadeel van porno vind ik dat het allemaal zo opgepimpt is...alles zo 'super'... daar kun je thuis vaak geen van beide aan tippen...
(maar thuis betaalt het dan ook minder...)