Autisme zit bij ons in de familie (heb zelf niet) maar zal wel drager kunnen zijn kan je bij de zwangerschap al zien of het autisme heeft?

En ALS Ze Autisme hebben gevonden bij het ongeboren kind, kunnen Ze het Dan nog tegenhouden en dat het kind Dan geboren wordt zonder een beperking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Ritsuka
12 jaar geleden
je hersenen zijn structureel anders met autisme, je kunt niet even een knopje omzetten om dat aan te passen.

Antwoorden (5)

Ik ben geen expert op dit gebied, maar bij autisme zit toch 'van binnen' als je begrijpt wat ik bedoel, je kunt als je een foto van iemand neemt niet zien of diegene autisme heeft maar het alleen merken aan het gedrag. Bij een ongeboren baby dus al helemaal niet. En autisme is aangeboren dus je kunt het niet tegenhouden of 'genezen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nee dat kan je niet voor de geboorte zien. Vaak na de peutertijd komt men er pas achter. Net zo als bij hoog/laag iq eq etc. Dat zie je ook niet bij een ongeboren of pasgeboren baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste naar een gynecoloog kunt gaan die hier ervaring mee heeft.En je verhaal vertellen dat het bij jou in de familie zit.

Autisme, wordt gezien als aangeboren en erfelijke ontwikkelingsstoornissen , ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je dit wilt weten.

Kijk eens op onderstaande site hier staan de onderzoeken in die je kunt doen.

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_prenataal_onderzoek.
htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de laatste onderzoeken blijkt dat alle kenmerken samen die autisme opleveren, verspreid liggen over een groot aantal chromosomen. Het kan dus niet makkelijk aangetoond worden door even snel te kijken hoe het met een chromosoom zit. Dus nee: je kunt het voor de geboorte niet aantonen en er al helemaal niks aan laten doen.

Als je autisme in de familie hebt, heb je een grotere kans om zelf ook een autistisch kind te krijgen. Broertjes en zusjes van kinderen met autisme hebben een ongeveer 100 x hogere kans op autisme dan kinderen die in een gezin zonder autisme geboren worden. Ook andere stoornissen komen vaak in combinatie voor met autisme in de familie (dyslexie, motorische stoornissen, Gilles de la Tourette, ADHD).

Autisme wordt gediagnosticeerd aan de hand van een aantal gedragskenmerken. Daar kun je dan naderhand erfelijke factoren bij zoeken. Uit onderzoek blijkt ook dat ouders en broers en zusjes van autistische kinderen vaker kenmerken op hun chromosomen hebben die ook met autisme te maken zouden kunnen hebben. "Autitrekjes" kunnen versterkt aanwezig zijn in families. (Bij ons heet dat: ' The Force is strong in our family, Luke!')

Als je kind autistisch is, kun je daar niks aan doen. Het uit zich vanzelf en je kunt het kind zo goed mogelijk begeleiden en laten begeleiden, en even goed bij jezelf kijken of je trekjes hebt waar je aan kunt werken of die je herkent bij je kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moooooooooooi!!!!!!!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
autisme is aangeboren en je kan er dus nikstegen doen of voorkomen, ik heb zelf autisme (en adhd en pddnos en fragielex (voorkomer van down sndroom) en ze zeggen als ik een kind zou krijgen zou er 200% kans zijn op een wel sydroom van down, hoe verder (een beperking) in de familie zit hoe meer kans je hebt als jij kinderen krijgt die het ook hebben, bij mijn weten worden beperking niet een generatie over geslagen, ik heb zelf autisme en mijn moeder niet zegt ze, maar omdat ze er zelf nooit op is getest heeft ze t niet, terwijl ik als ik na mijn moeder gedrag kijk wel overeenkomsten zie met autisme en mijn eigen beperkingen..
maar je kan niet van te voren zeggen dat je een kind krijgt zonder beperking

Toegevoegd na 2 minuten:
maar je kan het wel accepteren en er mee leren leven, en evt cursussen volgen om je kind dan beter te leren begrijpen,
mijn moeder zat i mijn pubertijd bij een club die heete `balans` daar heb je meer ouders met kinderen met allerlij beperkingen, voornamelijk, pdd-nos, autisme, adhd enzovoort, daar kan je van andere ouders horen hoe hun er mee omgaan en evt kunnen hun je ook tips geven hoe je met een autistisch kind omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PDD-NOS is autisme