omdat ze bij ons niet in een rij staan en onze tanden niet afknappen bij het grijpen van een prooi.

zie jij het plaatje als een prondentsmile? ik niet hoor ;-)
of op je nachtkastje liggen als je toe bent aan een kunstgebit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prondentsmile moet zijn PRODENTsmile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMFG die afbeelding is freaking eng :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zeg....
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Freaking eng, maar wél duidelijk ;)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :))

Andere antwoorden (3)

Je zet het er zelf bij: voor mensentanden geldt dit.

Haaien krijgen veel vaker nieuwe tanden bijv.

Volgens mij werkt het als volgt: Alle "kenmerken" die we meekrijgen kosten energie en moeite in de ontwikkeling.

Als je een individu op een aspect zwaar overdimensioneert is dat eigenlijk zonde.

Dus al je organen en systemen moeten ongeveer even lang meegaan anders is het zonde

Om het heel banaal te stellen: wat heeft een 80-jarige met hartfalen en een nierkwaal aan een set spiksplinter nieuwe tanden?

Ook in vroeger tijden redde wij mensen het redelijk met de tanden zoals we ze hadden EN dan hebben wij nog andere opties om het eten klein te maken, mochten we er echt doorheen zijn.

Bijv bij olifanten zijn de tanden soms echt de kritische factor en de reden van overlijden. Ze slijten door eten en als ze door de laatste set heen zijn sterven ze de hongerdood
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
lullig he van die fanten-tanden....
en dat dankzij de slurf (best weird)
Omdat wij niet zoveel reserve tanden hebben. Haaien hebben namelijk een heleboel tanden in de bek, die in rijen achter elkaar staan.

Als een tand uit de voorste rij afbreekt dan word deze vervangen door een nieuwe tand uit de rij erachter.

De nieuwe tand schuift dus een plaatsje naar voren.

Sommige haaien hebben zelfs 3 of 4 rijen reserve tanden.

De haai doet ongeveer 2 weken met 1 tand en verslijt er tijdens zijn leven een paar 1000.

Je zult nooit een haai zonder tanden zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kent de reuzenhaai? echt geen ene vreetsteen in zijn bek hoor, en ze hebben een riante waffel!! ;-) C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je euca :)
Ik zie dat mijn minnaar weer bezig is. Heeft misschien wél reserve tanden die teruggroeien??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of al een haai gezien zónder tanden? Laat het ons weten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de reuzenhaai en walvishaai hebben geen tandjes Sis. hier een pasfoto van beiden :)
http://haaienvissen.punt.nl/?a=2010-08 de hondshaai, gladde haai, en gevlekte gladde haai hebben geen scherpe tanden maar platte maaltanden.
(het lijkt niet eens op tanden eigenlijk) overigens ben een keer vreselijk te grazen genomen door een hondshaai. eigenwijs als ik ben mijn vinger in de bek gedrukt van het arme dier.
hij nam me toch een wraak!!! echt.... het voelde als ....als een ruwe wasknijper op mijn vinger (EHBO was dan ook zeker niet nodig want voelde amper wat) ;-))
Omdat wij dat niet nodig hebben. Een haai heeft alleen zijn tanden en die heeft hij nodig om te overleven. ALs hij die niet meer heeft wordt zijn eten niet voor hem gemalen in een blender zodat hij het met een rietje op kan drinken, Nee, dan gaat hij dood. Wij hebben onze tanden niet nodig om te jagen en te overleven, zonder tanden kunnen we nog heel oud worden. Vandaar dat wij dus voor de natuur geen nieuwe tanden hoeven te krijgen. Dat maak je 1 keer mee met je melktanden omdat je in je jeugd nogal kwetsbaar bent en ze dan ook vaak breken door een val, krijg je ze nog een keer terug als je wat minder onhandig bent zodat je normaal kunt eten en met goed onderhoud gaan onze tanden een leven lang mee.