ee meisje groep1 (4) stopt van alles in der mond.slakken, klei enz.wij maken zich zorgen om haar heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Er zijn wel meer kleine kinderen die dit doen. Je moet het ze natuurlijk verbieden, maar verder moeten ze er zelf achter zien te komen dat dat niet zo hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat deed mijn jongste dochter ook en af en toe verbieden helpt een beetje.
Toen ze bijna 6 was, was het over. Ze is er nooit ziek van geweest, dus kwaad kan het niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb nu een kleinzoon van diezelfde dochter en ja hoor, zo moeder , zo dochter.
Hij is nu drie.

Toegevoegd na 56 minuten:
Sorry, zo moeder, zo zoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen reden om je zorgen te maken.
Veel kinderen doen dit.

Lees maar eens op dit forum:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=85945&sid=4f044f92580c2f9d3033b57174adab32

En ook op dit forum:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11844

Sommige kinderen blijven gewoon lang in die orale fase zitten.
Dat is helemaal niet erg.
Maar ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind
en dan helpt alleen een consequent en duidelijk verbieden en dat kan dan een hele poos duren.
Maar maak er geen drama van.
Nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het te maken doordat kleine kinderen van alles en nog wat willen ontdekken. Op het moment dat je kind ziet die dat doet, verbied het, maar vertel het kind ook waarom het niet mag. Dit zal het kind dan laten nadenken. Elke keer wanneer het kind van plan is om het weer te doen, dan zal ze het gesprek herinneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet erg, deed ik vroeger ook altijd, leert ze wel weer af, kan je garanderen dat het op is gehouden als ze 14 is(spreek uit ervaring):P