zijn er oefeningen om met agressie om te gaan?

Ik heb vaak en snel de neiging om heel kwaad te worden, en dan is het ook erg moeilijk om me weer tot rede te brengen. Nu ben ik op zoek naar dingen (boeddhistische oefeningen bijvoorbeeld) om dit bij mezelf onder controle te krijgen en/of op een andere, meer handelbare manier, te uiten.
Alle tips en kritiek zijn welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hebben van agressie, is grotendeels genetisch bepaald. Dus een onderdeel van je karakter, zeker als je dit ook herkent bij een van je ouders. Mogelijk is het een gevolg van medicijnen. Mogelijk een gevolg van problemen met b.v je schildklier, gal. Mogelijk een gevolg van drugsgebruik. Mogelijk een gevolg van je levensstijl. Mogelijk een gevolg van te kort aan energie ( overspannen) Mogelijk een gevolg van een traumatische ervaring. Oefeningen gaan doen, lijkt me niet erg zinvol, zolang je de oorzaak niet weet. Agressie is een momentopname, alle oefeningen zijn er dus voor of er na. Je bewust worden/ zijn van een opkomende agressie, lijkt me zinvoller, dan kan je het met de kracht van je eigen geest afzwakken. Jou kennende is dat voor je mogelijk.

alles waarmee je op het moment mee bezig bent en naar buiten gaan en even een rondtje lopen met je armen naast je en op een rustige en ontspannen manier gaan lopen en proberen even nergens aan te denken en dan even later na denken wat was de reden waarom je zo getriggerd werd dat je agressie begon op te spelen

Hier zijn 3 tips waarmee je aan de slag kan om minder snel boos te worden. Let wel, veranderen kost tijd en energie. Volhouden is belangrijk. Oefening baart kunst. Tip 1: Stel eerst meer vragen Door meer te weten en te begrijpen, trek je niet zo snel een ‘verkeerde’ conclusie. Mensen die snel boos worden, komen vaker dan anderen erachter dat achteraf er eigenlijk niet zoveel aan de hand was. Stel daarom eerst meer vragen aan die ander. Wat wordt precies bedoeld? Waarom wordt dit gezegd? Blijf zo lang mogelijk neutraal vragen stellen. Tip 2: Wacht met reageren De tijd tussen stimuli en response biedt jou een meer bewuste keuze. Er gebeurt iets en je reageert. Hoe sneller je reageert, des te minder controle je hebt over de emotie. Een woord kan zomaar in het verkeerde keelgat schieten. Niet voor niets luidt het cliché ‘tot tien tellen’. Wacht met reageren en denk even na over welke reactie jij echt passend vindt. Tip 3: Stap uit de situatie Dit valt niet mee om te doen, maar levert jou wel zeer goede inzichten op. Om minder last te hebben van jouw emoties, om meer neutraal naar de situatie te kunnen kijken, kun je proberen om denkbeeldig naast jezelf te gaan staan. Jij bent dan een ‘derde persoon’ die zo objectief mogelijk waarneemt wat er gebeurd met jouw ‘eerste persoon’ in die situatie.

Bronnen:
http://www.bqriuz.nl/niet-zo-snel-boos-worden.html

Eerst moet je voor je zelf bedenken hoe het komt dat je zo snel boos bent: omdat je gepest wort, dingen opgekropt raken of omdathet niet gaat zoals jewilt. Maar het is vrijwel altijd dat je je ergens aan ergert en als je gestelijk niet sterk genoeg bent om dit onder kontrole te houden barst je in een keer los Om dit te verkomen zijn er verschillende manieren. Bekent tot 10 tellen maar wat ik altijd doe is inmij hoog denken wie zegt het opwelke toon zegt hij/zij het en dus hoeveel moet ik me er van aan treken en als dat niks is dan is het simpel het ene oor in en het ander oor weer uit. En optijd weglopen helpt ook altijd bedenk zo wat boeit het noe wat zij vinde Succes ermee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100