Mag iemand die slechthorend is en hoortoestellen draagt werken in een geluidsrijke omgeving waar normaal horenden gehoorbescherming moeten gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van de oorzaak van de slechthorigheid af. Is men slechthorend geworden door harde geluiden lijkt het mij van niet omdat de gehoorbeschadiging dan kan verergeren

Antwoorden (2)

de slechthorende zal dan ook gehoorbescherming moeten dragen. dat is nou eenmaal vastgelegd in de arbowetgeving.

bij controle wordt er dus ook gekeken, of iedereen zich aan deze regels houdt. het excuus dat iemand al slechthorend is, is erg moeilijk te controleren. gaat men dus ook niet doen. bij constatering van een overtreding, zal de werkgever een boete krijgen. werkgever is namelijk verplicht, om toezicht te houden op de medewerkers.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"het excuus dat iemand al slechthorend is,is erg moeilijk te controleren" ja zeg, als iemand zichtbaar al hoortoestellen dubbelzijds draagt hoeft ie niet nog eens te bewijzen dat ie al slechthorend is, een blinde kan dat nog zien. Wat een redenatie !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gerardlotharingen: Aan de buitenkant van een gehoorapparaat kun je niet zien welke correctie van de frequenties gegeven wordt en hoeveel dB versterking gekozen is.
Het is dus heel goed mogelijk dat de gehoorapparaten dienen om een ander gebied te versterken dan de geluidsoverlast die in de werkomgeving ervaren wordt.
Juist als er al enige gehoorschade bestaat dient men des te zuiniger om te gaan met het overgebleven gehoor.
Bovendien zullen gehoorapparaten de geluidsoverlast versterkt in het oor weergeven zodat gehoorschade nog steeds goed mogelijk is. (wat een redenatie!)
Of je nu wel of niet slechthorend bent doet er niet toe je moet gehoorbescherming dragen. Ook als je slechthorend bent kan je gehoor verder beschadigen.
ronron1212