Een gangbare theorie is dat bij warmte het hart sneller gaat pompen en dus de bloedcirculatie versnelt. Door de opeenhoping van het bloed worden de vingers dikker.

Een andere mogelijkheid is dat je lichaam meer vocht vasthoudt om te koelen. Als je veel zout gebruikt kan je lichaam hierdoor ook meer vocht vasthouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kleine aanvulling als je het wamt hebt en je hartslag versnelt dan worden je bloedvaten groter. Dit valt vooral op bij de vingers omdat die naar verhouding klein zijn en als die iets dikker worden zie je dat sneller dan bijv. je benen.