Seks met de nuvaring zonder condoom (beide soavrij), is het net zo betrouwbaar als de pil?

mijn vriendin is aan de nuvaring, we hebben het een tijd met condoom gedaan en nu we toch wat langer in onze relatie zitten, en beide een soa test hebben gedaan willen we zonder condoom vrijen, ik heb op internet wat gekeken en sommige sites wezen uit dat de nuvaring minder betrouwbaar is als de pil en het heel erg stipt komt qua opnieuw inbrengen (echt op de uur!) Ik vraag me af of zonder condoom vrijen grote risico's meebrengt? natuurlijk is geen enkel voorbehoedsmiddel 100% veilig, maar toch willen we graag overstappen naar zonder condoom.. we zijn absoluut niet toe aan kinderen aangezien we net 20 zijn!

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn partner gebruikt nu al 2 jaar de nuvaring. Hebben nog steeds geen kinderen :-). Het innemen van de nuvaring hoef echt niet op het uur. Zolang je hem maar die dan inbrengt. Een kleine kans is er altijd maar dat zei je zelf ook al.

De Nuvaring is zelfs iets veiliger dan de pil. Dit heeft verschillende redenen. Ten eerste is de Nuvaring iets betrouwbaarder omdat de hormonen niet via het maag/darmkanaal hoeven te worden opgenomen, maar direct via de bloedwand. Overgeven of diarree enkele dagen na de seks hebben dus geen invloed meer op de betrouwbaarheid. En daarnaast is het ook veiliger omdat er niet elke dag aan de ring gedacht hoeft te worden. Maar het is wel handig om in de agenda te zetten op welke dag de nieuwe ring moet worden ingebracht!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100