zijn dit genitale wratten?

ik heb dit al bijna een half jaar maar er komen nu af en toe een paar bij en bij het scheren gaan ze bloeden. ik heb het trouwens wel altijd veilig gedaan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.4K
Amadea
8 jaar geleden
Zie de reactie van Sebas86 op http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/582084/bultjes-vanaf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik neem aan dat die niet een half jaar blijven zitten?
Amadea
8 jaar geleden
Gezien de stoppeligheid ben je in dat halve jaar niet gestopt met die plek te scheren, dus je hebt geen gelegenheid gegeven om het te laten genezen...
Ritsuka
8 jaar geleden
Ga naar huisarts
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aangezien het op de plekken is waar je scheert, vind ik nog steeds ingegroeide haren het meest waarschijnlijk. Als het genitale wratten zijn, zou je verwachten dat deze bultjes (ook) op de vulva aanwezig zijn.
Omdat het verhoogd is, is het ook niet zo vreemd dat het gaat bloeden met scheren. Ingegroeide haren kunnen heel lang blijven zitten. Ik heb er eens een bijna een jaar lang gehad voordat het opklaarde. Mede ook omdat ik eigenwijs door bleef scheren. Zoals anderen al zeggen: de huisarts kan uitsluitsel geven.
Amadea
8 jaar geleden
Een mannelijk lichaam heeft toch geen vulva, @Sebas86?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Als het goed is niet nee ;-) Ik dacht dat de vraagsteller een vrouw was... excuus

Antwoorden (1)

Via de foto is dat niet met zekerheid te zeggen. Het beste advies is blijft dus toch (net als anderen bij de reacties en bij je vorige vraag al aangeven): ga hiermee naar je huisarts.

Maar goed: op de foto lijken de bultjes aan hun uiteinde een hyperkeratotisch (zeg maar een harder) stukje te hebben. Ze zijn wat te klein voor het meest typische bloemkoolachtige beeld, maar die hyperkeratotische uiteindes zie je inderdaad bij genitale wratten.
Er zijn echter andere andere soorten wratachtige bultjes die ook in dat gebied voor kunnen komen. Op de foto is dat onderscheid niet te maken, daarvoor zal een arts ze een keer moeten zien.

Dus: het zouden heel goed genitale wratten kunnen zijn, maar zekerheid daarover krijg je niet via GV.