welke middeltjes helpen goed tegen hoesten?

Ik heb heel erg pijn bij mijn borst been, en een benauwd gevoel. Hierbij hoest ik erg veel, soms een droge hoest, soms met slijm. de pijn in mijn borst been is drukkend, en wordt erger als ik slik, tenzij ik helemaal recht op zit. Ik heb al gepuft, dit helpt amper, echt maar heel even, verder drink ik thee dat helpt wel tegen de pijn maar alleen op het moment van slikken. Welke middeltjes adviseren jullie? en wat zou het kunnen zijn? (ik ga morgen denk ik wel even langs de dokter denk ik)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je kan misschien vicks op je voorkant smeren dat wil ook wel is helpen. En verder kan je ook honing met warm water proberen. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een hoest drankje halen bij het kruidvat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vastzittende hoest gebruik je Bisolvon en bij kriebelhoest kun je bij je huisarts om codeine tabletjes vragen.

Maar het is verstandig om morgen even naar je huisarts te gaan,hij luistert naar je longen,misschien heb je wel bronchitis waar je dan een kuurtje voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,maar je kunt ook broomhexine als huismerk kopen en dit is veel goedkoper dan Bisolvon,maar werkt en is hetzelfde.
De meeste hoestdranken bevatten allerlei chemische stoffen waardoor niet iedereen het even prettig vindt deze te gebruiken. Een alternatief is het zelf maken van een hoestdrank.

Meng een eetlepel honing met twee eetlepels citroensap en voeg hier een snufje cayennepeper aan toe. Honing verzacht de geïrriteerde keel, citroensap werkt ontstekingsremmend en levert vitamine C en cayennepeper stimuleert de doorbloeding in de keel waardoor het genezingsproces versneld.
Snijdt zes grote uien in stukken, meng deze met vier eetlepels honing in een kom en zet de kom op een pan met kokend water. Laat het geheel twee uur sudderen en zeef het mengsel vervolgens. Neem daarna elke twee à drie uur een eetlepel van het overgebleven vocht.
Laat vijf à zes kruidnagels in een kopje honing een nacht in de koelkast staan. Haal vervolgens de kruidnagels uit de honing en neem telkens een theelepel van de honing wanneer je een hoestaanval hebt.
Frambozenazijn (eventueel gemengd met een beetje vruchtensap) is een natuurlijke hoestdrank waar je ook mee kan gorgelen.

Morgen wel eerst langs je huisarts gaan!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van. Een hardnekkige droge hoest en benauwdheid. Heerst denk ik. Ik neem sinds gister elk uur een theelepel honing (met zo een mooi bergje erop) en gebruik tijmolie (als oliebrander) je kan ook tijmthee nemen. Dit helpt ideaal bij hoest. Je kan tijm takjes kopen bij de supermarkt en hier zet je thee van. Ik moet zeggen dat het gelijk te merken is en de hoest veel losser zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teneinde van dat ruwe gevoel in je keel af te komen, neem je zo af en toe een lepeltje honing, hetwelk je heel langzaam moet doorslikken.

Dus als het ware de honing langzaam in je keel laten glijden.

Tegen de vast zittende hoest neem ik doorgaans een 'mentholkristallenbad' Je kunt daarvoor ook wat Dampo gebruiken.

Je laat een klein beetje oplossen in heet water, doet een handdoek over je hoofd, je ademt dan onder die handdoek door je mond in en door je neus weer langzaam uit.

Op deze wijze reinig je jezelf prima en raak je de ziektekiemen lekker kwijt.

Morgen toch ook maar even langs de dokter gaan..dat is namelijk nooit verkeerd.

Veel succes!
Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik wel eens antihoestpillen, van Daro, te krijgen bij een apotheek. ze werken goed.