Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan steken bij mijn borsten, hoe kom ik er vanaf?

Het zijn maar korte steken, maar heel pijnlijk. Ik ben pas 12.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb ze meestal als ik aan het aan/uit-kleden ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk dat het gewoon bij jou leeftijd hoort. Je bent 12 en al in de puberteit (of net in de puberteit / begint in de puberteit te raken).. Dan hoort dat soort klachten erbij, misschien heeft het ermee te maken dat ze gaan groeien en dat je daar last van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend, maar het hoort een beetje bij de leeftijd. Die steken heb je omdat je borsten aan het groeien zijn. Er is ook eigenlijk niks aan te doen. Over een tijdje houden ze vanzelf op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zijn deze steken groeipijn. Rond je twaalfde kan begint de pubertijd en ga je sneller groeien. De steken bij je borsten (en bij je ribben) worden veroorzaakt door jouw tussenribspieren. Jouw lichaam groeit harder dan jouw tussenribspieren waardoor zij soms een beetje uit elkaar worden getrokken.Dit voel jij als kleine steekjes. Je hoeft je er geen zorgen over te maken uiteindelijk gaat het vanzelf weer over. Mocht je echter erge pijn krijgen dan kan je altijd contact op nemen met je huisarts. Hij/zij weet vaak wat te doen tegen dit soort pijnklachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs je dokter die weet vast meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als groeipijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding