Ja die bestaan, de naam is santana appel, vaak te verkrijgen bij de speciaalzaak. Echter heeft mijn vriend ook appelallergie maar heeft nog steeds last van bultjes en heesheid ondanks de appel.
Het kan dus helpen maar niet bij iedereen.

Bron:eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Elise appel, schijnt de allergie te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn! Weet je ook waar deze te koop is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/elise-appels-santana-appels-kopen.163337
Jouw allergische reacties zitten in jouwzelf en niet in de appelen!

Dus is het een kwestie van zoeken.
En proberen.

* Bijv
De Santana is hypoallergeen. Dit betekent verminderd allergeen en dus niet allergeenvrij. De Santana appel is daardoor niet door iedereen met een appelallergie veilig te gebruiken.

* Is er dan al vastgesteld waar jij precies allergisch voor bent? Dan weet je namelijk wat je uit moet sluiten.

* Gebruik je al anti-histaminen?
Dan wordt het afgeraden om de Santana appel zelf te testen.
http://www.santana-appel.nl/medicatie.php

Gelukkig kun je tegenwoordig appels per stuk kopen,
dus is het niet zo moeilijk om zelf allerlei verschillende soorten appels te proberen.