Wanneer ben je nou eigenlijk sexueel actief?

Is dit wanneer je voor het eerst sex hebt of ook als je mastrubeert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18K
Ritsuka
12 jaar geleden
Is het nu mastruberen of masturberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is masturberen.
Amadea
12 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/mastruberen.103692
jc54
12 jaar geleden
@Ritsuka, volgens mij is het gewoon een "handigheidje", maar die beren zijn wel degelijk mastur-beren;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handigheidje van Ritsuka om LeOnTiN3 fijntjes op een foutje te wijzen ;)

Antwoorden (4)

Seksueel actief ben je als je seks hebt met een partner. Masturberen heeft natuurlijk wel met seks of seksuele bevrediging te maken, maar je bent niet actief met "de daad" bezig.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
seks omvat zoveel meer dan alleen 'de daad'. -
De woorden zeggen het al. Je bent actief met seks. Masturberen is geen seks maar zelfbevredeging. Seks is het pas als je het met iemand anders doet.
Als je een vriendje hebt en regelmatig met hem naar bed gaat, zou je kunnen zeggen dat je seksueel actief bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin lees ik hier.
Wanneer je masturbeert ben je wel degelijk sexueel actief.
Heeft niets te maken met sex met een ander!
Je kunt heel goed sex met jezelf hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens tot op zekere hoogte, want als een bijv. een arts je vraagt of je seksueel actief bent, wil hij volgens mij weten of je seks met anderen hebt en is hij niet zozeer geïnteresseerd in of je wel of niet masturbeert. Zo is de hpv-inenting bedoeld voor meisjes die seksueel nog niet actief zijn, dwz: voor meisjes die nog geen seks met anderen hebben, ook al zouden ze geregeld masturberen.
Volgens mij is masturberen wel een vorm van sexueel actief zijn. Dit begrip is lijkt mij erg ruim.. Als je een ander helpt is het toch ook seks dus waarom niet als je met jezelf bezig bent? Zou raar wezen als het niet zo was want iemand die zich aftrekt in het openbaar is toch ook strafbaar voor sexuele intimidatie en/ of sexueel ongepast?