Hoeveel slaappillen mag je maximaal In nemen bij slechte nachtrust?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt beter werken aan de oorzaak van je slechte slapen

Het beste antwoord

Als er met een relatief lage dosering is ingezet kun je over het algemeen tot twee- à driemaal van die dosering gaan zonder acute gezondheidsproblemen. Ga alleen niet, en ook de volgende morgen niet, deelnemen aan het verkeer, althans zeker niet als bestuurder. Maar verder hangt het van het middel af. Wil je meer zekerheid, neem dan contact op met je arts of apotheek.

De meeste slaapmiddelen horen tot de benzodiazepinen, waar temazepam weer het meestgebruikte middel van is. Ze werken ongeveer veertien dagen als je ze iedere dag gebruikt, waarna je alleen nog maar last hebt van bijwerkingen, onthoudingsverschijnselen en het rebound effect. Dat laatste wil zeggen dat de klachten waarvoor je het middel gebruikte in het kwadraat terugkomen.

Slaapmiddelen moet je nooit langer dan enkele dagen tot hoogstens twee weken achter elkaar gebruiken en bij voorkeur alleen maar sporadisch. Ze lossen geen enkel probleem op. Je moet zelfs heel erg uitkijken dat ze je problemen niet groter maken dan ze al zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het niet verstandig de dosering zonder overleg met de arts te verhogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet. Was ik daar niet duidelijk genoeg over? Feit is dat je jezelf met paracetamol binnen korte tijd meer gezondheidsschade kunt toebrengen dan met de meest gebruikte slaapmiddelen, de benzo's. Zwaardere middelen worden doorgaans niet bij 'beginnelingen' met slaapgebrek voorgeschreven en al helemaal niet zonder duidelijke uitleg.

Andere antwoorden (4)

Dat hangt van het type af en hoort op de bijsluiter te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoe sterk je slaappillen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel als je arts je voorschrijft,en homeopatische zoveel als op verpakking staat.

Met slaapmedicatie NOOIT zelf gaan googelen,voordat je het weet ben je er verslaafd aan,en kom je er niet meer van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
licht eraan welke typ, ik zelf heb een sterke, dus ik mag er zo ongeveer maar 2 per week
succes