Waar duid aanzwellende en weer afnemende pijn in het tandvlees op?

Kon dit op Google niet vinden, hier vond ik slechts informatie over tandvleespijn in het algemeen.

Ben vorige week naar de tandarts geweest omdat een kies erg gevoelig was. De tandarts heeft het snel bekeken en een gaatje gevuld.

Sindsdien heb ik pijn tandvleespijn wat aanzwelt weer even weggaat en weer terugkomt. Een zeurende pijn die vooralsnog dragelijk is maar zeker niet prettig.

Ik kan pas maandag weer contact opnemen met de tandarts, maar ben nu dus al benieuwd of dit specifiek symptoom ergens op duid (het komen en gaan van de pijn.

De pijn is vooral in de bovenkaak ook een beetje in de onderkaak waar ik voor het consult helemaal geen last van had.

Mijn tandarts is niet erg subtiel dus het kan ook zijn dat hij het zelf heeft veroorzaakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
SimonV
9 jaar geleden
De tandarts kan tijdens de behandeling je tandvlees wat beschadigd hebben. Ik heb hier in deze gevallen ook vaak een paar dagen last van: 't is dragelijk maar niet prettig.

Antwoorden (1)

Bijzonder dat de pijn boven en onder zit. Het enige wat ik kan bedenken is dat de tandarts ook wat tandsteen heeft weggeschraapt en dat je tandvlees daar op reageert. Spoelen met speciaal mondwater of met salie- of kamillethee...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de meeste pijn zit in de bovenkaak aan de kant van de kiezen waar geen tandsteen is verwijderd. de pijn is ook erger geworden, ibrupofen helpt maar ik voel het nog steeds. morgenochtend bel ik met de tandarts, maar begin te vermoeden dat dit niet uit zichzelf geneest. eten en drinken is is ook geen optie omdat de pijn verergert. wat ik kon googlelen is spoelen met zout water pijndempend. dat ook geprobeerd maar dat helpt hooguit een minuut of 5.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed idee Menno. De tandarts is er morgen weer gelukkig. Succes!