Wie heeft er bedacht/uitgevonden dat het zwachtelen van benen gezond is?

Zwachtelen helpt bij veel kwaaltjes (Spataderen, vocht afdrijven enz.)

Wie heeft er bedacht dat dit wel eens kon werken? Het lijkt mij een risico om dit te proberen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zwachtelen is een techniek die al door Galenus (Claudius Galenus (Pergamum, 22 september 131 – Rome, tussen 201 en 216) wordt beschreven. Het werd dus 1800 jaar geleden zeker al toegepast en is waarschijnlijk nog veel ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zouden ze er bij gekomen zijn? Oh dikke benen laten we ze zwachtelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens iemand met water in de benen gezien?
zou je zo iemand kennen kan druk je maar eens met een vinger op die benen en wel daar waar het water is,dat is daar waar de benen dik zijn,dan zul je zien dat daar op die plaatsen waar je met je vinger duwde,dat daar een putteke in de huid blijft.
Als je dit eenmaal weet is het niet zo moeilijk te concluderen dat die benen helemaal dunner worden als je die benen strak omwikkeld,maar dat omwikkelen doe je best enkel van beneden naar boven,zo komt het water van de benen naar de romp en kan het lichaam het water verwerken en uitdrijven.
Wikkel die benen nooit van boven naar beneden want dan druk je met kracht al dat beenwater naar de voeten en dan zouden die voeten wel eens uit elkaar kunnen spatten.
Hoe dit kan kun je zelf eens uitproberen door met een lange dunne koord rond één van je eigen vingers te wikkelen,en wel van de handpalm naar te vingertop,voel dan maar eens wat er met het bloed in je vinger gebeurd,dan begrijp en weet je het wel.
Maar waardoor krijgen mensen nu water in de benen,of in een been of voet?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarvan ik er drie op noem:
Eén mogelijke oorzaak is dat er in de benen door slijtage aders beschadigd zijn,zoals bvb door spataders.
Het gevolg daarvan is dat deze beschadigde aders lekken en door de zwaartekracht het bloed en water niet meer door het hart van de benen naar de romp kan worden gepompt waardoor het water in de benen blijft.
Een tweede mogelijke oorzaak ik een botbreuk in het been,want door een breuk heb je onmiddellijk water door de beschadigde aders en beschadigde spieren,en ook na het helen van het bot blijft er altijd wel een rest water in dat been achter,vaak voor de rest van het leven.
Een derde mogelijke oorzaak is het beschadigen van beenspieren en beenaders door te lange grote druk,zoals bij overgewicht.
Vermageren is daar de enige boodschap,en dat gaat het best gepaard met goede vochtafdrijvende middelen en de bijpassende voeding zoals veel rijst.
Over rijst gesproken,al eens een dikke Chinees,Koreaan of Vietnamees gezien???
Niet beledigend,neerbuigend,sarcastzich of racistisch bedoeld,integendeel,wie een gezonde eetgewoonte wil nastreven,kijk naar hen.