waarom krijgt ik elk griepje en mijn man niet?

als er iemand in de straat niest van verkoudheid heb ik het gelijk ook.
als iemand ziekjes word ben ik dat die week ook. waarom krijg ik alle griepjes en man en kind niet. (ben wel blij dat zoonlief het niet krijgt) maar een beetje oneerlijk is het wel.

hoe kan dat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Had je dat altijd al, of is dat pas sinds je zwanger bent? Je weerstand tegen griep (medisch gezien: een verkoudheid) wordt bepaald door - eh - je weerstand. Die hangt af van je voeding, maar die zal voor jou en manlief ongeveer even gezond zijn. Dat zal dus weinig uitmaken. Verder wordt je weerstand bepaald door hoe voorzichtig je bent. Bescherm je jezelf altijd goed? Ben je altijd voorzcihtig met besmettingen, blijf je weg van viezig water, was je je handen als je eens een gevallen sleutel uit een plas straatwater hebt moeten oprapen? Als je dat doet, komt je lichaam nooit in aanraking met virussen en bacteriën. Jij beschermt je lichaam zo goed, dat je lichaam zichzelf niet hoeft te beschermen. Komt er dan eens een virus langs, ja, dan ben je meteen de klos. Zorg dus dat je je immuunsysteem traint. Heb je in de tuin gewerkt? Niet bang zijn dat je eens wat modder in je mond krijgt, da's juist goed. Het kan natuurlijk ook aan je genen liggen. Als jouw mond- en neusslijmvliezen van nature minder doorbloed zijn dan die van je man, kunnen ziekteverwekkers daar lekker rondhangen zonder dat je witte bloedcellen er goed bij kunnen om ze op te ruimen. Als dat het geval is, doe je daar weinig aan.

Omdat je man het luchpakket dat je voor hem maakt niet opeet? Waarschijnlijk omdat het ene lichaam gevoeliger is dan het ander. Ik neem aan dat jullie beiden gezoend zijn?

Naast je eerste gedachte dat je regelmatig griepjes krijgt zou je je eens moeten laten onderzoeken op allergieën. Veel allergie symptomen lijken op verkoudheid of griep. Misschien ben je gewoon allergisch voor jou nog onbekende zaken.

Jij bent gewoon vatbaarder en heb je minder weerstand. Dat heb je of je hebt het niet.Je bent ook vast vaak moe?

Ik ken dat ja. Mijn vriend is in de tien jaar dat we samen zijn één keer een dag niet lekker geweest, niet eens echt ziek. Ik daarentegen krijg iedere griep die in de lucht hangt. De mexicaanse ook al gehad. Mijn weerstand is vrij laag dus het is logisch. Maar als ik kijk in mijn omgeving zijn er ook veel stellen waarbij de vrouw veel meer ziek is dan haar vriend. Dus het kan, is niet vreemd ofzo. Alleen wel oneerlijk, zoals je zelf al in je vraag naar voren bracht. Succes!

Je denkt bij voorbaat al dat je ziek wordt. Je ziet je al helemaal ziek zijn in je hoofd. Je trekt het aan en die "wens" komt uit.

jouw weerstand is wslijk wat minder dan die van de anderen. let eens op wat je zoal eet en kom je genoeg in de buitenlucht?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100