Ik heb een gescheurde spier onder in mijn rug (zegt de huisarts) hoe kom ik daar van af?

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had er ook eens last van en toen ik bij de dokter kwam vergiste ik me en zei: "Dokter ik heb een gespierde scheur"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je huisarts er meteen bij heeft gezegd wat je wel en niet moet doen om er vanaf te komen.

Het beste antwoord

Van het voorjaar scheurde in mijn enkelbanden.
Hoewel iedereen het heeft over veel rust, ben ik eigenwijs als ik ben, gewoon door gegaan met mijn werk.
Wel heel goed opgelet dat ik de enkel niet te veel belast, mijn voet goed op de grond zet en staande niet ging draaien met de enkel.
Bij iedere pijnscheut op gelet wat ik verkeerd deed.
Als het lichaam in beweging blijft, geneest alles sneller.
Maar je moet wel precies je grensen weten.
Je rug extra steun geven door middel van een rugbrache kan vaak erg goed helpen, maar alleen omdoen als je dingen moet doen die je rug te veel belasten.
Binnen ekele weken zijn de klachten meestal aanzienlijk minder.
Helemaal weg, duurt vaak maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neem rust, dit gaat meer dan 6 weken duren... Neem rust en belast die spier zo min mogelijk... Meer kun je niet doen... Het herstelt vanzelf...

Toegevoegd na 1 minuut:
6 weken is individueel, kan korter of langer zijn... Bij mij is dat 6 weken, daarom dat ik dat zo zei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dat wilde ik ook zeggen. Rusten, dan heeft je lichaam tijd om het te genezen. Meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Dounja... Ik kan het niet helpen voor je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffff wat een ellende dan! kan nog geen 5 minuten stil zitten;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix: geeft niks. Ik ben ook andere dingen aan het doen tussendoor, dus logisch dat jij sneller bent. @Sharona: Veel sterkte. Wat je kunt doen is in ieder geval ook veel pijnstillers slikken, dat maakt je wat rustiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja... ja pijnstillers nemen en niet te weinig... De spanning die zich opbouwt door de pijn ben je niet zo maar kwijt... Dus ontspan elke seconde weer... en weer... en weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En mocht dat ontspannen niet helpen, dan misschien eens bij de dokter overleggen over spierontspanners. Hopelijk slaap je wel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb pijnstilling gekregen, maar iedere ademhaling voel ik;-((
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stilzitten en slikken... en hou op met dat dansen (zie avatar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha ik kan niet eens meer dansen!
Maar ik zal je raad opvolgen;-)
Was wel handig geweest als je deze vraag aan de huisarts had gesteld, aangezien de huisart dit heeft waargenomen.

Spieren kunnen zich zelf goed herstellen. Als de huisarts geen door verwijzing heeft gegeven dan ga ik er vanuit dat rust en zo min mogelijk belasting voldoet voor het het herstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou eens met je fysiotherapeut kunnen gaan overleggen. Een aantal(zoals de mijne)hebben de cursus kinesiotaping gedaan of weten er wel van af. Binnen deze tapetechniek is er een mogelijkheid voor ondersteuning bij dit soort klachten. Proefondervonden! Je moet hierbij niet denken aan een hele zware tape maar juist een lichte vorm waarbij er een beroep gedaan wordt op het zelfherstellend vermogen van het lichaam. De tape geeft o.a. een prikkel aan een bepaald systeem waardoor e.e.a. sneller hersteld Natuurlijk kan je veel pijnstillers slikken maar... denk hierbij ook aan je maag!als je lang en veel pijnstillers slikt kan je maag een behoorlijke beschadiging oplopen! Ook zelfondervonden ik ben in totaal 3 x aan mijn rug geopereerd en weet echt wel wat rugpijn is. Ga dus niet zomaar veel slikken maar doe dat in goed overleg met de huisarts als je toch pijnstillers krijgt voorgeschreven zal de huisarts hier zeker ook maagbescherming bij geven! Verder af en toe eens een lekker warm bad of een sauna wil ook een ontspannen gevoel geven. Ik wens je veel sterkte
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank voor je antwoord