Ik heb een gescheurde spier onder in mijn rug (zegt de huisarts) hoe kom ik daar van af?

Iemand hier ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van het voorjaar scheurde in mijn enkelbanden. Hoewel iedereen het heeft over veel rust, ben ik eigenwijs als ik ben, gewoon door gegaan met mijn werk. Wel heel goed opgelet dat ik de enkel niet te veel belast, mijn voet goed op de grond zet en staande niet ging draaien met de enkel. Bij iedere pijnscheut op gelet wat ik verkeerd deed. Als het lichaam in beweging blijft, geneest alles sneller. Maar je moet wel precies je grensen weten. Je rug extra steun geven door middel van een rugbrache kan vaak erg goed helpen, maar alleen omdoen als je dingen moet doen die je rug te veel belasten. Binnen ekele weken zijn de klachten meestal aanzienlijk minder. Helemaal weg, duurt vaak maanden.

Neem rust, dit gaat meer dan 6 weken duren... Neem rust en belast die spier zo min mogelijk... Meer kun je niet doen... Het herstelt vanzelf... Toegevoegd na 1 minuut: 6 weken is individueel, kan korter of langer zijn... Bij mij is dat 6 weken, daarom dat ik dat zo zei...

Was wel handig geweest als je deze vraag aan de huisarts had gesteld, aangezien de huisart dit heeft waargenomen. Spieren kunnen zich zelf goed herstellen. Als de huisarts geen door verwijzing heeft gegeven dan ga ik er vanuit dat rust en zo min mogelijk belasting voldoet voor het het herstel.

je zou eens met je fysiotherapeut kunnen gaan overleggen. Een aantal(zoals de mijne)hebben de cursus kinesiotaping gedaan of weten er wel van af. Binnen deze tapetechniek is er een mogelijkheid voor ondersteuning bij dit soort klachten. Proefondervonden! Je moet hierbij niet denken aan een hele zware tape maar juist een lichte vorm waarbij er een beroep gedaan wordt op het zelfherstellend vermogen van het lichaam. De tape geeft o.a. een prikkel aan een bepaald systeem waardoor e.e.a. sneller hersteld Natuurlijk kan je veel pijnstillers slikken maar... denk hierbij ook aan je maag!als je lang en veel pijnstillers slikt kan je maag een behoorlijke beschadiging oplopen! Ook zelfondervonden ik ben in totaal 3 x aan mijn rug geopereerd en weet echt wel wat rugpijn is. Ga dus niet zomaar veel slikken maar doe dat in goed overleg met de huisarts als je toch pijnstillers krijgt voorgeschreven zal de huisarts hier zeker ook maagbescherming bij geven! Verder af en toe eens een lekker warm bad of een sauna wil ook een ontspannen gevoel geven. Ik wens je veel sterkte P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100