Ik heb een gat in mn kies, en het gat is best diep.. lees aub de beschrijving?

ik moet morgen naar de tandarts maar als ik ergens bang voor ben is dat het wel.
ik heb een heel diep gat in mijn kies, bijna tot mijn tandvlees heeft iemand een idee wat de tandarts aan gaat doen? en nog erger.. doet het zeer? :$ en doet de verdoving zeer?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb ook op internet gelezen dat je dan iets van wortelkanaalbehandeling krijgt? is dat zo?

Toegevoegd na 1 dag:
ik ben vandaag naar de tandarts geweest! ik was echt heeeel erg bang! maar het ging goed.. ik kreeg een verdoving dat ik wel pijn vond doen.. hij moest in mijn gehemelte, hij is toch gevuld maar over 3 weken moet ik weer komen voor een foto! ben benieuwd! bedankt voor de goede reacties's

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.9K

Antwoorden (6)

Ja een verdovingsprikje doet pijn, maar geloof me iedereen overleeft het.
Zeg morgen tegen de tandarts dat je bang bent, die zal daar zeker rekening mee houden, er zijn maar weinig mensen die voor hun plezier naar de tandarts gaan en veel die tegen de eventuele pijn opzien. De tandarts is dat wel gewend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen ervaart pijn anders. Of het een wortelkanaal behandeling wordt kan niemand anders dan je tandarts je vertellen. Succes.
Denk aan iets leuks als je in die stoel zit !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hèèl erg eng vind @naooomii1, zet je maar je mp3 op je oren met je favoriete muziek !
De tandarts zal je eerst verdoven. Dit prikt even (omdat de naald even een klein gaatje prikt in je tandvlees. Dit prikken is net zo pijnlijk als het prikken aan een stekel van een kerstboom, of, als je wel eens naait, de naald die in je vinger prikt. Valt wel te overleven dus. Als je even ontspant, en de tandarts zegt dat je niet van analden houdt, is het voorbij voor je er erg in hebt

De verdoving zal de signalen van je tand stoppen, waardoor de rest niet meer pijn zal doen. Dus de rest is vooral heel hinderlijk geluid: Hij zal met een klein boortje het gaatje schoon boren, en uitwassen. Zoals gezegd: Dit voel je niet echt, wel hoor je het in je hoofd. Duurt een paar minuten.

Na het schoonmaken, zal hij de holte nog met een chmisch middeltje bewerken om de vulling te laten hechten. Dit smaakt gek.

Dan is het tijd om er een vulling in te drukken. Dit gaat met veel kracht, en je weet: Ik ben bijna klaar. Met een UV lampje wordt de vulling hard gemaakt. Eventueel kan hij de vulling zelf nog wat bijslijpen als je de tanden niet goed kan sluiten. Al met al zou eea in 10-15 minuten klaar moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de verdoving is zo voorbij, en doet meestal niet zo'n zeer.
je hoeft blijkbaar maar 1 kies te vullen, dus het duurt waarschijnlijk niet heel lang...
het boren doet wel even zeer, maar daar moet je je gewoon overheen zetten. binnen een half uur sta je waarschijnlijk al weer buiten.
als hij er later bij was geweest was het misschien zelfs allemaal maar erger geweest!

het is natuurlijk niet leuk, heb zelf een gebit vol met gevulde kiezen.

veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wel :) en nee, dat ligt niet aan mijn tandarts, ook bij een kies trekken werkte de verdoving niet...
maar je hebt wel gelijk dat de meeste daar waarschijnlijk niks van voelen.. maar dat ligt toch ook aan de hoeveelheid glazuur op je tanden?
Ik heb vijf jaar geleden ook zoiets gehad. Toen ik bij de tandarts kwam, was het al zo groot (terwijl ik nergens last van had), dat de zenuw al dood was, zei hij. Hij heeft uiteindelijk de wortelkanaalbehandeling zonder verdoving uitgevoerd, omdat er volgens hem niets te verdoven was. Ik dacht eerst ook dat het enorm veel pijn zou doen, maar ik werkelijk niets (!) gevoeld. Geen zorgen maken dus, die man of vrouw weet best wat hij gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verdovingsprikje doet maar heel even, een klein beetje pijn.... Daarna voel je niets van de behandeling.
Maak je niet druk, het zal allemaal enorm meevallen !

Toegevoegd na 4 minuten:
Laat het maar even weten hoe je ervaring was, ter geruststelling voor anderen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt helemaal goed @naooomii1!
Ik weet zeker dat je een goede afloop weet neer te zetten hier op GV!!
Gewoon heen gaan en wel zeggen dat je bang bent. Je kunt beter nu heen gaan, dan over een half jaar. Komt vast goed (: !