Die inenting tegen de mexicaanse griep vorig jaar! Ben je daardoor nu nog steeds beschermt tegen de mexicaanse griep!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, die Mexicaanse griep bleek zo mild te zijn, dat ik me dáár nou echt geen zorgen om zou maken. Het was toch een storm in een glas water.

Antwoorden (6)

Ja. Bij een inenting wordt een antistof in je lichaam aangemaakt, waardoor je immuum wordt voor het virus. Dus voor hetzelfde griepvirus ben je immuum en kun je niet meer ziek worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat ben je niet. De resistentie neemt af. Ook dit jaar zat in de griepinjectie een klein beetje anti mexicaanse griep vaccin.
Overigens ben je maar voor ongeveer 80% beschermt. Nou ja, dat is toch aardig wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van je eigen afweersysteem af. Waarschijnlijk minder. Je lichaam maakt namelijk minder afweerstoffen aan omdat de ziekte niet meer langskomt. Daardoor wordt je minder immuun. Maar je bent het nog wel een beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elk jaar is de griep weer anders volgens mij, dus de griep van vorig jaar is niet hetzelfde als dit jaar. de kans dat je de griep krijgt bestaat dus gewoon. Alleen de kans is kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die inenting was voor de Mexicaanse griep. Dat is dus een variant van de griep. En een griepprik, daar krijg jaarlijks een oproep voor omdat men ieder jaar weer een nieuwe samenstelling van het vaccin maakt.

Dus hij is niet meer geldig voor nu. Op het journaal was een imet die meneer Roel Coutinho of NL dit jaar weer vaccins ging bestellen voor de Mexicaanse griep. Men heeft besloten dat niet te doen.

Achteraf gezien was natuurlijk dat hele circus vorig jaar puur gebaseerd op commercie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De cocktail van dit jaar heeft ook een toevoeging op de Mexicaanse griep van vorig jaar. Het is nog maar de vraag of ze het juiste hebben gekozen, want je weet nooit precies van te voren welke griep er in aantocht is.