kan je moe worden van slapen?

waarom wel/niet?

Toegevoegd na 1 dag:
moet ik dan weer gaan slapen? omdat ik moe ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Van lang slapen zeker wel. Tijdens je slaap beweeg je weinig en je eet en drinkt je niet, waardoor je een beetje uitdroogt en in een lichte ketose raakt, een gevolg van vetverbranding. Slaap je lang dan zetten die processen door. Zowel de afvalstoffen als het vochtgebrek veroorzaken een duf gevoel, waardoor je moe wakker kunt worden.

Toegevoegd na 1 dag:
Slapen heb je nodig om je geest rust te geven. Ben je moe als je lang geslapen hebt dan is dat meer een lichamelijke reactie. je kunt dan beter in beweging komen, water drinken, wat eten en de frisse buitenlucht opzoeken. Het duurt al gauw een aantal uren voordat je je wat beter voelt maar je voelt je uiteindelijk het beste bij een regelmatig dag-nachtritme, waarbij je een uur of acht slaapt.