wanneer weet je of je dronken ben en wanneer je dood drinkt?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mensen mee gemaakt die totaal niet door hebben dat ze veel te veel drinken. Ik denk dat je merkt dat je dronken bent, als je omgeving tegen je zegt dat je wel genoeg hebt gehad. Ik zet het maar niet bij de antwoorden, de laatste tijd worden mijn antwoorden erg veel weg gehaald. Tiz ook niet echt een antwoord. Ik heb eerlijk gezegd gewoon geen idee. Ik drink bijna nooit, ik kan et ook niet zo goed tegen.
Geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de bijna-dood-ervaringen in beeld komen is het oppassen geblazen met de volgende bestelling.

Het beste antwoord

Als je teveel drinkt. En dat kun je makkelijk zelf nagaan, als je (nuchter!) nadenkt.
Hoe doe je als je 2 glazen op hebt, en hoe voel je je dan de volgende dag? Hoe voel je je als je 6 glazen op hebt, en hoe voel je je dan de volgende dag?
Als je zoveel drinkt dat je niet meer weet hoeveel je op hebt, drink je teveel.
Als je in heel korte tijd heel veel alcohol binnenkrijgt, heb je kans dat je in een coma belandt, met mazzel kom je daar wel weer uit, maar het richt wel schade aan, en wat voor lol heb je ervan gehad?
Daarnaast kun je jezelf langzaam dooddrinken, als je elke dag teveel drinkt kan (onder andere) je lever kapotgaan, of kun je ziekte van Korsakov krijgen, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Korsakov
Vroeger dacht men dat dat pas na tientallen jaren alcoholmisbruik kon optreden, maar het kan al veel sneller gebeuren. Dan heb je het wel over mensen die 12 glazen of meer per dag drinken, en daardoor niet of slecht eten.

Conclusie: zodra je 'lekker teut' bent, kun je het volgende glas beter laten vullen met iets niet-alcoholisch.
Als je uitgaat, zorg dan dat je iets gegeten hebt, en als je weet dat je moeite hebt met nee zeggen, probeer dan om na elk glas drank een glas fris of zo te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is nu juist het probleem met dronkenschap: het vervaagt je grenzen waardoor je zelf steeds slechter in kunt schatten hoe het met je gesteld is. Je gaat jezelf overschatten en denkt dat je de hele wereld aankunt. Je hebt geen remmen meer, en drinkt maar door. Je kunt het beste nog voor dat je aan de alcoholische drankjes gaat, met jezelf afspreken wanneer je gaat stoppen. Als je nog nuchter bent, kun je dat nog goed in je hoofd prenten en kun je jezelf nog tegenhouden als je er al een paar op hebt.

Als je ooit wakker bent geworden en niet meer precies weet hoe je je bed bereikt hebt, ben je zeer zeker te ver gegaan en moet je zorgen dat je die grens niet meer over gaat. Voor het zelfde geld was je met je dronken hoofd in een sloot gekukeld en verdronken. Of was je achter het stuur gestapt en had je een dodelijk ongeluk veroorzaakt.