Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke oefeningen kan je het meeste vet verbranden?

ik heb een paar oefeningen nodig om het vet bij mijn buik weg te trainen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
879

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Roeitrainen heeft volgens mij het meeste effect.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
helaas kun je niet het vet op een bepaalde plaats wegtrainen. Je lichaam bepaald zelf waar het vet weghaalt als er energie nodig is.
Flink trainen dus, en niet te veel eten. Buikspieroefeningen kunnen helpen om onder dat vetlaagje iets moois te laten groeien :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op één plaats vet wegwerken helpt niet, het lichaam bepaalt zelf welk vet wordt verbrand. (zie een eerder antwoord)

Wat ik je wél mee wil geven: het helpt niet om uitputtend te trainen. Vetverbranding vindt juist plaats bij een gebruik van 60 tot 70% van de maximale inspanningscapaciteit. Wat dat is, is voor iedereen anders en is o.a. afhankelijk van jouw conditie. Bij een goede sportschool kunnen ze daar meer over vertellen en wat belangrijker is: ze leren je hoe je dat niveau zelf kunt herkennen, eventueel met behulp van een hartslagmeter. Maar op den duur leer je het vanzelf aanvoelen wanneer je op dat niveau zit. Als je dagelijks minimaal een half uur op dat niveau traint, bereik je een maximaal effect.

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja, en welke oefeningen dat zijn, maakt dan minder uit als het gaat om ververlies. Ik zou daarvoor wel cardio-oefingen doen, dus duurtraining. (lopen, roeien, fietsen enz.)
Daarnaast kun je ook je buikspieren trainen met diverse oefeningen, maar dat is niet om af te vallen. Sterkere buikspieren maken wel dat alles beter in model zit. Een beetje vet valt dan minder op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding