Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe onstaat beenkramp? Wat is er tegen te doen?

Ik heb tijdens het slapen veel last van beenkrampen.Waardoor ontstaan die?
Wat kan ik er tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn huisarts gaf mij de tip om een glas melk te drinken. Mijn oma had daarvoor een ijzeren vijl onder haar bed. Baat het niet dan schaad het niet

In de meeste gevallen wordenbeenkrampen veroorzaakt door een tekort aan magnesium. Oorspronkelijk zit onze voeding hier vol van. Vooral granen, groenten en fruit zijn belangrijke bronnen. Een ongezonde levensstijl met veel eiwitten, vet voedsel en suikers is verantwoordelijk voor een lagere magnesiumabsorptie. En niet alleen de voeding heeft een grote invloed. Ook de levenswijze speelt een belangrijke rol. Zo slorpen stress en vermoeidheid veel magnesium op 'Een magnesiumtekort hangt vaak ook samen met vermoeidheid en een slechte bloed- en lymfecirculatie. Daarom is het interessant om in de eerste plaats voldoende te rusten en wat meer aan beweging te doen. Maak 's avonds een kleine wandeling, al duurt die maar tien minuten. Door deze kleine wandeling bevorder je de circulatie, waardoor de kans op krampen vermindert. Stretchen voor het slapengaan of knoflook eten zijn hiervoor ideaal, succes! Toegevoegd na 3 minuten: Krijg de link niet gekopieerd, kijk bij beenkrampen onder google, heb het daar gevonden succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100