Ik ben vaak moe en ik hoor altijd een piep in me oren, ik heb regelmatig last van duizeligheid en koppijn. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik ben heel vaak moe, ook als ik net wakker ben.
Als het bijna of helemaal stil is om me heen, hoor ik een harde en hoge pieptoon, soms zit daar een soort brom tussendoor. Soms heb ik ook voor een paar uur ineens harde koppijn of duizeligheid. Dat komt nooit tegelijk voor, altijd 1 van de 2. Soms gaat duizeligheid ook over in koppijn.
Ik heb vaak dat me oren en buis van eustagius dicht zitten.
Dus waarschijnlijk is het iets met de oren, maar wat?

Zou trillen ook ermee te maken hebben?
Als ik bijv. me handen 'ophoud' trillen ze altijd heel erg.
Dat is vaak erg vervelend bij het verrichten van verfijnde bewegingen met de handen.

Ik heb dit al een paar jaar, maar ik weet nog steeds niet wat het is en waardoor het is ontstaan en het word ook niet minder of erger.

PS: Ik heb wel gemerkt dat de pieptoon minder hard is, als ik me gehoor richt op een ander geluid, bijv. het tikken van de klok, de brom verdwijnt dan meestal. Als ik weer op die piep ga letten komt het weer terug, samen met de brom.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben al meerdere keren naar de dokter geweest. Ik heb ook wel eens bloed laten chekken, zonder resultaat.
Ik had ooit wel eens opgezwollen lymfeklieren in mijn nek. Die waren net verdwenen toen ik naar het ziekenhuis wilde gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.3K

Antwoorden (10)

Je kunt waarschijnlijk het hele internet afzoeken naar oorzaken, maar dan kom je van verkoudheid naar kanker (zelf meegemaakt, ik had volgens internet kanker, was gewoon een puist ofzo) ik zou dus even bij de dokter langsgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien tinnitus?
Of een gehoorbeschadiging van te harde discomuziek of je MP3?

Overleg met je huisarts. Belangrijk genoeg om er verder onderzoek naar te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of onlangs een MRI-scan gehad? Dat gaat ook aardig tekeer!
Het kan misschien met je lymfeklier te maken hebben had mijn zus ook ik zou naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een te hoge bloeddruk kan ook oorsuizen, hoofdpijn enz veroorzaken. Laat je gewoon even checken bij de dokter. Die kan je beter helpen dan wij hier kunnen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, ik heb dit ook en ben hier al meerdere malen voor naar de dokter geweest, met weinig resultaat. Het is een keer vermoeidheid geweest, een keer een spier van m'n nek die verkrampt was, maar een vervolgonderzoek is nooit gedaan. Ik heb et nu bijna een jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als te hoge bloeddruk! Naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag ScantraxxReloaded, zelf had ik in het verleden van deze klachten, pieptoon in mijn oor, elke dag hoofdpijn enz, ik ben mijn voedingspatroon nagegaan, drink geen koffie meer, gebruik plantaardige boter, eet geen vlees, wel vis, lichter verteerbaar, geen wit meel producten, koekjes enz, of suikerhoudende producten. ben op speltbrood overgegaan, eet gemalen walnoten of ander noten op mijn brood, ook wel honing of vis. Drink rooibosthee of een andere kruiden thee, en ik ben van pieptonen in de oren verlost, en ook van mijn hoofdpijn. Dit heb ik er voor over gehad. misschien is dit een optie, om het te proberen, om je klachten te verminderen.

Beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik me wel kan houden aan zo'n dieet maar het is te proberen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het begrijpen dat je er niet aan kan houden,je moet ook een heleboel wilskracht en doorzettingsvermogen hebben. Maar door vol te houden kan je je gezondheid ten voordele van je zelf beinvloeden.
Je zult verder moeten gaan kijken dan alleen je bezoeken aan je huidige reguliere huisarts. Vraag op een second opinion en begeef je naar een andere huisarts. En ook om een verwijzing naar een neuroloog. Op je strepen staan hoor!

In de reacties is een homeopatische arts genoemd. Zou ik ook in de lijst van mensen zetten om langs te gaan, inclusief een voedingsdeskundige, waarom niet. Als het in je ziektekostenpakket zit is het meegenomen.

Vertrouwen hebben dat het goed komt is een belangrijke focus!

Ga niet internet dokteren met deze onduidelijke klachten!

Sterkte en een goede gezondheid gewenst!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter geen oorzaak kan vinden, zou je eens BSR kunnen proberen: een zachte massage-achtige techniek, dwars door je kleren heen. Deze methode is in Zuid-Afrika ontwikkeld en is daar helemaal geaccepteerd door de reguliere medici, zoals neurologen en orthopedisch chirurgen.
Bij jouw klachten kan BSR zeker verlichting geven of ze zelfs helemaal laten verdwijnen.

Zelf heb ik voor heel andere klachten baat gehad bij BSR, en ik vond deze methode zo fascinerend dat ik een boek erover heb gelezen -zie bron.
Er is ook een website:

http://www.bodystressrelease.nl/

Het begrip ´stress´ is in het engels veel breder dan bij ons, je kunt bijvoorbeeld ook ´stress´ in sommige spieren hebben na een val, of bij inademing van chemische stoffen.

Als ik jou was zou ik gewoon iets kiezen om te proberen, BSR, voeding, ....
Ik ben er van overtuigd dat je je beter kunt gaan voelen!!
Laat je niet ontmoedigen door doktoren die zeggen dat je er maar mee moet leren leven.. De reguliere wereld heeft niet op elke kwaal een antwoord.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klachten die jij beschrijft heb ik ook gehad.
Moe, ook bij het opstaan en na enige inspanning. Hoofdpijnen/migraine, Oorsuizingen (3 verschillende geluiden), trillerig, spierzwakte en nog een scala aan klachten.
In die tijd was ik Burn-out en later nadat dit beter ging kreeg ik Chronisch Vermoeidheid Syndroom wat ook dit soort klachten gaf.
Omdat iemand Body Stress Release (BSR) adviseerde in dit forum wil ik daar graag op in haken omdat het mij enorm heeft geholpen juist voor de klachten die jij beschrijft.
Ben voor 85% van alle klachten hersteld nu na een jaar BSR te hebben gehad.
Bij mij was de grootste veroorzaker bodystress, zoals ze dat noemen, wat een enorme inpact op mijn lichaam had.
Dit door veel lichamelijke en emotionele overbelasting.
Als ik jou klachten zo hoor denk ik ook dat er veel bodystress (spierspanningen) door de jaren heen is opgeslagen in je lichaam.
Als je wil zien wat deze therapie inhoudt kan je inderdaad op de link kijken die al opgegeven is of naar www.bodystressreleasebsr.hyves.nl surfen. Daar staat een videofilm op die laat zien hoe Body Stress Release werkt.
Misschien wanneer je hierover wat meer leest herken je bij jezelf het een en ander. Ook over de oorzaak van eventuele klachten/bodystress.