Lenzen uitdoen?

Ik ben bang dat mijn linkerlens binnenstebuiten zit, alleen nu krijg ik hem er niet uit. Ik heb al meerde keren geprobeerd met mijn duim en middelvinger en dan oogleden opentrekken. Maar hij komt er echt niet uit, en bovendien zijn er nu een aantal adertjes gesprongen. Weet iemand een andere manier hoe je je lenzen er makkelijk uit krijgt?

Toegevoegd na 42 minuten:
Ohja en elke keer wanneer ik heb uit probeer te doen, voel ik hem wel, alleen wil hij niet mee..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik doe het altijd op deze manier, en dat gaat altijd goed.

Op onderstaande site klikken:

http://www.youtube.com/watch?v=j5okOoJs9XY&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat niet schadelijk voor je lens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je raakt de lens niet eens aan, hij komt er gewoon uit. Wat wil je nog meer:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet.. ik ben op dit moment niet thuis, dus ik kan het niet uitproberen.. Is het een moeilijke methode?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, juist heel simpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukt met deze methode!

Andere antwoorden (3)

Ik zou naar een opticien gaan. Tot een uur of 17.00 zijn die wel open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat echt hetenige wat ik kan doen?
Ik doe ze altijd uit door ze eerst naar de buitenkant van mijn oog te trekken. Dus met je vinger op de lens en dan naar de buitenooghoek trekken. Omdat de bolling van je oog hier anders is, zal de lens al niet meer helemaal vlak liggen. Dan je duim en wijsvinger op de lens zetten, naar elkaar knijpen en als het goed is zit je lens er dan tussen.
12 jaar geleden
Als je zacht lenzen draagt maak het niets uit. die kunnen binnenstebuiten. maar harde? Je heb van die mini pompjes speciaal voor lenzen om ze eruit te halen. Ga niet zitten forceren anders beschadigd je meer dan nodig. ga na een opticien zoals hierboven gezegd word door mede vragenbeantwoorder

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook eens op deze link, zie je hoe het moet.