Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin heeft me verteld dat haar muziek leraar nogal graag aan haar zit... ik vind dit zielig want ze vind het niet prettig...

wat voor raad kan ik haar geven?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hoe oud is ze? kan ze dat zelf niet aan de muziekleraar vertellen dan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wat voor raad je haar moet geven?? Niks te raad. Ze moet naar haar mentor of decaan of desnoods naar de rector. Handtastelijkheid is niet de bedoeling op een school. Ik weet dat het lastig is om over de drempel heen te komen, en dat je misschien te snel denkt 'ach het valt allemaal best mee, daarvoor hoef ik niet naar de mentor', maar echt, dit is het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of gaat het om een privéleraar, buiten school om? In dat geval sluit ik me volledig aan bij het antwoord hierboven (+1) daarvoor. Op zoek naar een andere leraar of in elk geval ervoor zorgen dat ze erover praat met haar ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Sterk overwegen een andere muziekleraar te zoeken!
Het komt volgens mij nooit meer goed met de huidige leraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zeggen tegen die meneer dat ze er niet van gediend is,of anders een andere leraar zoeken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Die muziekleraar mag dit niet doen! Nooit!!!
Op iedere school is een vertrouwenspersoon. Je kunt dit opzoeken in de schoolgids of er gewoon om vragen.
Dit is iemand bij wie jij je verhaal kwijt kunt. Deze persoon luistert en helpt je verder. Deze persoon heeft cursussen gevolgd om op de goede manier te luisteren en de hulp te geven die nodig is.
Ik wens jullie succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
Probeer altijd met je ouders te praten of benader de vertrouwensinspectie: Een vertrouwensinspecteur adviseert en ondersteunt leerlingen, docenten, ouders, vertrouwenspersonen, directies en andere betrokkenen bij scholen bij klachten rond seksueel misbruik, seksuele intimidatie en ernstig fysiek of geestelijk geweld. De vertrouwensinspecteurs zijn te bereiken tijdens kantooruren via het centrale meldpunt op telefoonnummer: 0900 – 111 3 111 (lokaal tarief).
Is het een leraar buiten school, praat er dan toch over. Want iemand die dit doet, doet het ook bij anderen. En dit soort gedrag moet stoppen.
Is het buiten school, doe dan aangifte. Zo help je jezelf en ook zijn toekomstige slachtoffers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geef het advies dat ze zegt dat dat ze er niet van gedient is en dat hij zijn handen moet thuishouden, en dat als hij dat niet doet ze een aanklagt indient wegens ongewenst sexuele benadering cq intimiteit, meestal schrikt hij of zij er zo van dat het ongewenst gedrag meteen ophoudt,bij herhaling moet ze dan ook aangifte doen,liefst met ondersteunend bewijs zoals eventueel een getuige of een geluidsopname ,deze zijn gemakelijk te maken met bijna iedere telefoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je moet eens laten shoppen op onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ze kan een melding doen van ongewenste intimiteiten.

Ze moet dit zich dit hoe dan ook niet laten welgevallen. Er is niemand die ongewenst aan haar lichaam mag zitten. Ze moet zich weerbaarder opstellen en hem zeggen dat hij van haar af moet blijven.

Als dit een leraar op school is, moet ze naar de vertrouwenspersoon op school gaan en dit vertellen.

Als dit privéles is, zou ik heel snel een andere leraar zoeken. Nu hang het er natuurlijk wel van af wat de leraar in kwestie heeft gedaan, want 'aan haar zitten' kan variëren van een ongewenste hand op een arm leggen tot seksueel misbruik. Bij seksueel misbruik zou ik haar adviseren om aangifte te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dit moet je dan uiteraard melden en actie ondernemen tegen haar muziek leraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zoek eerst uit wat ze precies bedoelt met 'aan haar zitten'. Is het een hand op haar schouder of haar arm dan zou je eerst kunnen overwegen haar te adviseren tegen hem te zeggen dat ze dit niet wil. Sommige mensen zijn namelijk lichamelijker ingesteld dan anderen. (Ikzelf raak graag mensen aan, hand op de schouder, even een knuffel, dat soort dingen, en altijd zonder bijbedoelingen.)
Gaat hij dan toch door of gaat het verder en werkelijk richting seksueel misbruik dan zou ik haar adviseren het tegen haar ouders te zeggen en dan samen met hen actie te ondernemen.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar het kan natuurlijk ook nog dat jullie beiden al volwassen zijn en dan is het advies hetzelfde behalve dan het erbij betrekken van de ouders natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing