Verkouden, maar niet s'nachts?

Hoe komt het dat je de hele dag loopt te snotteren en verkouden bent en dat je uren lang kunt slapen en je kussen toch droog blijft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je traanvocht wordt afgevoerd via je neus. 's Nachts heb je je ogen dicht. Dan loopt er dus geen traanvocht langs je ogen. Bij een verkoudheid komt er veel vocht van ontstoken slijmvliezen je neus inlopen. Het lijkt erop dat jij niet erg verkouden bent, maar eerder allergisch voor iets. Het kan ook zijn dat het vocht van je slijmvliezen 's nachts rechtstreeks je keel inloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerder aan een allergie dan een verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je overdag verkouden bent en niet 's nachts ben je waarschijnlijk allergisch. Het zou heel goed kunnen dat je allergisch bent voor stof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwaartekracht.
Omdat je ligt, loopt het er niet zo makkelijk uit.