Hoe kan je optimaal je slaap benutten terwijl je weinig tijd hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minQkel, misschien is het dan slim om goeievraag.nl af te sluiten en naar bed te gaan..?
Ritsuka
12 jaar geleden
Meer tijd vrijmaken voor je slaap

Antwoorden (3)

Je telefoon met rust laten vlak voor het slapen. Door het heldere licht van je beeldscherm denken je hersenen dat het dag is, en die maken een stofje aan waardoor je meer energie krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel: je moet om 07.00 uur op staan.
Stel: je hebt 8 uur slaap nodig om je goed te voelen.

Dan zorg je dat de om 11.00 uur ruimschoots lekker in je bed ligt.
Dan heb je een half uur vantevoren je pc, je telefoon, je ipod, je iphone, je tv.........alles uitgezet.
Hooguit nog een relaxed muziekje aan.
Om 11.00 uur licht uit en slapen!

Als je denkt dat voldoende uren slapen
zonde van je tijd zijn (is), dan ben je verkeerd
bezig.
Door voldoende slaap kun je je uren die je wakker bent namelijk wel optimaal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powernaps van elke 3 uur 20 minuten slapen. Het schijnt zeer goed te werken, maar handig is anders. En je baas zal er ook niet blij van worden als je elke 3 uur gaat liggen slapen.

Maar het is wel dé manier om van weinig slaaptijd, veel rust te krijgen door de verschillende slaapfasen die je doormaakt.