Wat zijn de kosten ongeveer voor het verwijderen van een nietje uit vinger in ziekenhuis?

Een tijdje geleden is er een nietje uit mijn duim verwijderd, de kosten die het ziekenhuis in rekening bracht bedroeg € 900,-.Dit hebben ze binnen 5 minuten gedaan met een ontnieter en daarna werd er een pleister aangebracht. Zijn dit normale kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Yep dat zijn normale kosten, bedenk degene die jou heeft geholpen en zijn/of haar hulp etc moeten ook worden betaald, die werken ook niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zijn normale kosten, want echt alles op de eerste hulpafdeling word doorberekend. Maar waarom kreeg je die rekening? Want normaal vergoed het ziekenfonds dat toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het feit dat ikzelf voor een nietje niet naar het ziekenhuis ga......

Een ziekenhuis heeft een organisatie staan die 24/7 klaar staat.
Dat moet gedekt worden. Dus betaal je een heel hoog bedrag juist omdat men 24/7 klaar staat.
Jij rekent de tijd voor dat nietje. Dat is misschien 100 euro.
Maar zij staan daarvoor wel 365 dagen per jaar 24 uur parraat.

Misschien zou de zorgkosten wat minder zijn als men niet voor kleine zaken naar de eerste hulp gaat maar naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat riekt naar fraude. Kijk maar naar het tarievenlijstje op onderstaande website waar ik de volgende tekst voor het gemak heb gekopieerd:

Je hebt een snee in je vinger en je rent naar de Spoedeisende Hulp: dan is er sprake van een enkelvoudig poliklinisch consult chirurgie: Kosten: € 140,65.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben overigens wel heel benieuwd naar wat er precies voor verrichting op die rekening vermeld is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Aan je eigen risico zit je snel, vaak al met een flinke portie medicijnen. Maar het kan toch geen kwaad dit aan te kaarten bij je verzekering. Ik vind de normale tarieven al hoog genoeg. Het gaat hier wel om collectief geld dat we met zijn allen moeten opbrengen via de premies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele goeie link. +
Het schijnt normaal te zijn. Ik had hetzelfde toen ze een splintertje uit mijn oog gehaald hadden.
De ziektekostenverzekering gebeld en die gaven aan dat er vastgestelde tarieven zijn voor elke behandeling.
Bij mij duurde het 10 minuten ongeveer. Wat oogdruppels mee gekregen en klaar was het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al dat mensen zeggen dat dit de normale kosten zijn..
DAT is al niet normaal.
Heel veel op de spoedeisende hulp wordt gedaan door co assistenten, artsen in opleiding etc.
Dat zijn dus niet de duurste krachten.
Een gespecificeerde nota zou handig zijn om op te vragen.
Dan maar een controleerbare verrichingendeclaratie,
Zo kan zin en onzin van elkaar gescheiden worden.
Je meldt geen tetanusprik.
Heb je die dan wel gehad?
Wel moeten we uitkijken niet te snel naar de spoedeisende hulp te gaan, men wil ook al onzinnig gebruik bestraffen door de rekening door patient zelf te laten betalen.
Zit het nietje vast in het bot van de vinger, dan krijg je hem er ook moeilijker uit.
Wondjes waarbij het bot echt beschadigd is vereisen mi. wel medische hulp.
Dat hoeft echter geen 900 Euro te kosten.
Spooknota's moeten de wereld uit.
De zorgkosten op zich spoken ons al genoeg door het hoofd.