hoe kan 't dat de verdoving niet werkte?

net terug van de tandarts. Ik word altijd verdoofd en dat gaat altijd goed. Nu dus niet. Oude vullingen moesten vervangen worden. Nou ik ben door de grond gegaan. De verdoving werkte niet. Lig nu met napijn in bed. Paracetamol genomen maar pff wat een ellende...

Toegevoegd na 14 minuten:
heb 't aangeven hoor. Links onder en boven moesten beide vervangen worden dus verdoofd. Gaat altijd goed... Tandarts had al foto's gemaakt geen ontsteking gezien. Ga proberen de tip van ed op te volgen...

Toegevoegd na 24 minuten:
heb 't aangeven hoor. Links onder en boven moesten beide vervangen worden dus verdoofd. Gaat altijd goed... Tandarts had al foto's gemaakt geen ontsteking gezien. Ga proberen de tip van ed op te volgen...

Toegevoegd na 5 uur:
nou... Heb gelukkig goed de pijn weg kunnen slapen. Geen napijn meer. Hopelijk gaat 't volgende keer beter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dan heb je ergens een ontsteking zitten die de werking van de verdoving tegenhoud.
Had de tandarts kunnen zien denk ik.
Probeer je te ontspannen en de pijn toe te laten, zonder die strijd heb je minder pijn, zet de kracht van je geest in.
een mens kan meer dan hij weet, het beste er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien hebben ze een andere verdovingsstof gebruikt dan normaal. Niet iedere stof werkt bij iedereen even goed.
Je hebt toch wel aangegeven dat de verdoving niet hielp? Zo niet, dan is dat niet zo slim, want ze hebben vaak verschillende opties om te verdoven.
Mijn ex reageerde helemaal niet op de gebruikelijke verdoving en kreeg dus altijd een veel sterker middel. Daarvan had hij dan nog wel 3 dagen last, waarbij hij de rest van de dag van de behandeling sliep, maar pijn had hij in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan wáár wordt verdoofd. Op sommige plekken in de kaak kun je heel betrouwbaar verdoven - werkt altijd. Op andere plekken is het iets meer gokwerk: meestal werkt de prik snel en goed, maar soms niet.

Misschien is in dit geval op zo'n moeilijker voorspelbare plek verdoofd.

Ik heb dat ook eens gehad. Gelukkig had mijn tandarts mij vooraf al verteld dat ze niet kon voorspellen of het eerste prikje voldoende zou helpen. Dat bleek niet zo te zijn, dus zodra ik dat aangaf, kreeg ik er nog twee prikjes bij. Paar minuutjes wachten, en het was in orde.

Nu ben ik benieuwd - heb je aangegeven dat je zoveel pijn had? Zo ja, dan had je misschien ook zo'n extra prikje kunnen krijgen, en had je nu niet zo'n probleem gehad.

Toegevoegd na 15 minuten:
Er zijn ook plekken waar de tandarts dieper zou moeten prikken, maar dat niet durft. Mijn tandarts heeft me dat eens uitgelegd bij het vervangen van een bepaalde vulling. Met één diepe prik zou ze me met zekerheid goed kunnen verdoven. Maar dan zou ze in de buurt komen van een belangrijke zenuw, die tot in de lippen loopt. Die zenuw zou kunnen beschadigen. Dat risico wilde ze niet lopen.

Daarom prikte ze twee keer oppervlakkig, in plaats van één keer diep. Met de melding dat de verdoving onvoldoende zou kunnen zijn. Als dat zo was, moest ik het aangeven, dan kreeg ik nog een ondiepe prik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vedoving niet werkt gelijk aangeven,sla met je arm op de leuning van de stoel,iedere tandatrs stopt dan gelijk,in deze tijd hoef je echt geen pijn te lijden bij een tandartsbezoek.misschien heb je een bepaalde reactie,dat deze verdoving bij jou niet werkt,of de tandarts kan zich ook vergist hebben in de dosering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook al eens gehad. Ik had een zenuwonsteking en jeeetje wat een pijn. 3 spuiten gekregen maar hielp niets.
Het huilen stond me nader dan het lachen.
Hangt misschien dus af van het soort probleem wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook een keer gehad. Toen had de tandarts de zenuw niet voldoende geraakt. Toen ik het aangaf heeft hij meteen bijgespoten. Daarna niets meer aan de hand.
Sterkte ermee...