Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat doet extra vitamine D met je huid?

Sinds vorige week heb ik mijn uitslagen gekregen van mijn bloedname. Omwille ik de laatste tijd ernstig vermoeid en lichtduizelig ben. Mijn waarde lag te laag nl. -20,7 ng/mL en nu moet ik elke week 1 vitamine D drankje van 1 ml opdrinken in mijn drankje. En dit 12 weken lang. Maar ik heb ook met klachten naar de dokter geweest in verband met mijn huid ,dat het helemaal niet egaal eruit zag door de littekens door mijn puisten. Komt dat door een tekort aan vitamine D dat mijn huid niet egaal is of waaraan ligt dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vitamine d is zoals wij Nederlanders zeggen de zonvitamine. Door de zijn krijg je genoeg vitamine d binnen. Gezien wij in een koud kikker landje wonen heeft gemiddeld 1 op de 4 mensen en vitamine d tekort ( ik zelf ook ernstig) vitamine d kan inderdaad ook uiten op je huid. Denk aan, droogheid, schilfers, rode onzuivere huid. Wat ik vaak doe is een aantal keer per week vaseline dik op mijn huid smeren. Dit een uur of 2 laten zitten en dan staat halen met een droge doek. Verder wel goed de d cura drank in nemen hoor anders blijf je zo vermoeid en kan het een chronische vitamine d tekort worden. Succes!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100