Wat doet extra vitamine D met je huid?

Sinds vorige week heb ik mijn uitslagen gekregen van mijn bloedname. Omwille ik de laatste tijd ernstig vermoeid en lichtduizelig ben. Mijn waarde lag te laag nl. -20,7 ng/mL en nu moet ik elke week 1 vitamine D drankje van 1 ml opdrinken in mijn drankje. En dit 12 weken lang. Maar ik heb ook met klachten naar de dokter geweest in verband met mijn huid ,dat het helemaal niet egaal eruit zag door de littekens door mijn puisten. Komt dat door een tekort aan vitamine D dat mijn huid niet egaal is of waaraan ligt dat dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
fremar
8 jaar geleden
De huid neemt vit d op,maar voor de rest zal extra vit d niets aan uw huidklachten doen,de oorzaak hiervan moet elders gezocht worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat je huidklachten aan het tekort van vitamine D ligt, puistjes worden meestal veroorzaakt door je hormoonhuishouding, bijvoorbeeld tijdens de puberteit, tijdens zwangerschap, menstruatie, of overgang. De littekens door verkeerd uitknijpen van de puistjes, of eraan rommelen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Acne is hormonaal bepaald, kan aan veel factoren liggen. Heb je ook doorverwijzing gekregen voor dietist? Die kan je misschien helpen met juist voedingsschema om je tekorten te verminderen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Eet je nog steeds koolhydraatarm? Dat kan na een tijdje ook dergelijke klachten geven bij veel mensen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik ben gestopt met koolhydraatarm te eten,want ik kon het niet meer aan en ben terug begonnen met veel te eten en vooral vettig. Ik ben helaas 4kg bijgekomen ! Ik heb een verwijzingsbrief gekregen naar de dermatoloog maar eerst ben ik bezig om een antibioticakuur van 2 weken en zien wat het doet.
Ritsuka
8 jaar geleden
Eet je verder wel genoeg groente enzo? En wat voor vetten eet je? Ik krijg wel eens last als ik veel koeken of patat heb gegeten

Antwoorden (1)

Vitamine d is zoals wij Nederlanders zeggen de zonvitamine. Door de zijn krijg je genoeg vitamine d binnen. Gezien wij in een koud kikker landje wonen heeft gemiddeld 1 op de 4 mensen en vitamine d tekort ( ik zelf ook ernstig) vitamine d kan inderdaad ook uiten op je huid. Denk aan, droogheid, schilfers, rode onzuivere huid. Wat ik vaak doe is een aantal keer per week vaseline dik op mijn huid smeren. Dit een uur of 2 laten zitten en dan staat halen met een droge doek. Verder wel goed de d cura drank in nemen hoor anders blijf je zo vermoeid en kan het een chronische vitamine d tekort worden. Succes!!!!