Wat te doen tegen opgezwollen ogen?

Mijn ogen zijn superdik geworden.. Ik zal een foto plaatsen van 'normaal' en van 'nu'. Normaal gesproken gaat dit na een paar dagen weg, maar ik wil zo ECHT NIET over straat!

Toegevoegd na 29 minuten:
Niet zomaar '1 opgezwollen oog' ; heb urenlang gehuild vannacht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Deppen me kamillethee helpt bij dikke opgezette ogen.

Gezwollen ogen; dep ze met een afgekoeld gebruikt theezakje. Werkt ontspannend en de zwelling trekt weg.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Leg 2 lepels in de diepvries, en ga liggen met die koude lepels op je oogleden.

En troost je met één gedachten : de meeste mensen op straat hebben je nog nooit gezien, en zien dus geen verschil....omdat jij het steeds voelt, word je er steeds aan herinnerd, maar het is minder erg dan je denkt....

Wat zou kunnen helpen is op een iets dikker kussen slapen 's nachts, zodat je hoofd hoger ligt dan de rest van je lichaam.

Omdat je schrijft : 'normaal gesproken gaat dit na een paar dagen weg', komt het dus blijkbaar vaker voor.

Wat ook schijnt te helpen, is gebruikte theezakjes op je oogleden leggen, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan helpen, omdat het vocht dan naar 'beneden' afgevoerd wordt. Net zoals je met opgezwollen enkels je voeteneinde op klossen kunt zetten.... Maar meid toch : vannacht urenlang gehuild....je ogen zullen wel bijtrekken in de loop van de dag, maar zorg goed voor jezelf en je hartje!!!
Plakjes komkommer op je ogen leggen , koud water gebruiken, maskertje voor je ogen en als dat allemaal niet helpt dan een zonnebril opzetten en zeggen dat je last van je ogen hebt.Succes.

Toegevoegd na 59 minuten:
Klopt als je gehuild heb dat je dan gezwollen ogen krijgt( spreek uit ervaring)Je hebt vast een goede reden gehad om te huilen en ik hoop dat het huilen wat opgelost heeft..Maar aan de andere kant kan je ook zeggen ik heb slecht geslapen en vaak is het zo hoe verder op de dag , dan neemt de zwelling ook wel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei afgezien dat het mooie kijkers zijn, zijn de idd erg dik!

dacht eerste dat het over wallen zou gaan, maar je hele oog is opgezet!

idd koelen en de huismiddeltjes die hier al aangegeven zijn. (zal ze niet herhalen met de kans dat dit geen antwoord op de vraag is, maar dat moet dan maar)

waarom ga je niet naar de dokter als je er vaker last van hebt. het lijkt mij een (allergische?) reactie op het een of ander.
in mijn jeugd (lang lang geleden) heb ik dit ook gehad. kreeg dan van de dokter een pilletje omdat het niet te achterhalen was waar de reactie vandaan kwam.

kortom: genoeg tips om de gevolgen aan te pakken, maar het lijkt mij handiger om de oorzaak te laten uitzoeken.

succes met je ogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach meis toch :-( al komkommer schijfjes geprobeerd, of zo'n maskertje wat je in de koeling kan leggen en vervolgens op je ogen doet? hier een link met heel veel tips. ik hoop dat je er wat aan hebt http://www.google.nl/search?q=dikke+ogen+na+huilen&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GPCK_nl&redir_esc=&ei=niGPTs6fHYTpOazDtLoB helaas heb ik geen oplossing voor je verdriet.... maar wens je sterkte, en hoop dat zo'n enorme huilbui op heeft gelucht. een klein tipje: lief zijn voor jezelf kan soms best een beetje verschil uitmaken. :)
Ik herken het probleem. Het kruidvat verkoopt vochtige pads die eruitzien als plakjes komkommer en die helpen goed. Ik weet de naam van het merk niet uit mijn hoofd, maar ze liggen in het make-upschap van een goedkoop merk voor jonge meiden. Succes meid, en ik hoop dat je ze nooit meer nodig zult hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel het merk Essence, kosten nog geen € 2,00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je lang huilt, kan dit vocht niet allemaal worden afgevoerd door de traanbuizen. De traanklieren moeten tijdens een huilbui extra hard werken en hierdoor zwellen ze op.

Cafeïne zorgt ervoor dat zwellingen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom werken koffiepads minstens net zo goed als theezakjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgezwollen ogen leg er een plakje aardappel op, de zwelling neemt snel af. Wat ook erg goed werkt is een gelmasker dat je koud en warm kunt gebruiken.

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.google.nl/search?q=gelmasker&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&rlz=1I7ACAW&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jOOOTp-UCcaEOq67yaYB&ved=0CFYQsAQ&biw=1280&bih=66

Toegevoegd na 5 minuten:
Met een gelmasker kan je namelijk alle kanten uit. Als je hoofdpijn, migraine, dikke ogen of koorts hebt, dan dien je hem gekoeld aan te brengen.

Als je verkouden bent, griep hebt of gewoon even wilt ontspannen, maak het masker dan warm. It really works.

Verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je verdriet even je gezicht met koud water wassen, het trekt dan snel weer bij.. sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wrijf vanuit de neus over het gezwollen deel naar de zijkant .
En herhaal dit enkele malen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komkommerschijfjes op je ogen.
Koud washandje erop leggen.