ik durf niet staand te plassen, heb je tips om het wel te doen

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben een jongen, 15 jaar oud. ik ben namelijk nog al bang dat ik verkeerd richt, bijvoorbeeld bij een normale toilet, de afstand vind ik nog al groot

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ten eerste weet ik niet of je een jonge of een meisje bent,
mits je een jonge bent mag je mij advies opvolgen.

Probeer het eerst in de wilde natuur, je hoeft niks te raken of ergens in te mikken...
En in het wilde natuur bedoel ik een bos waar niet veel / geen mensen zijn, niet midden op het stadsplein...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga plassen op Station Duiven, daar durf je niet te zitten ! Dan moet je wel.

Doe het in stapjes. Eerst gehurkt en dan steeds vanaf iets hoger. Op je knieën zitten?

Weet je waarom je niet durft ? Bang dat alles nat wordt ? Als je een rede hebt dan is een oplossing makkelijker te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar waarom zou je staand plassen? Zie bijlage hoe ongezond dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
een + als tegenhang tegen die -, niks mis met dit antwoord toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen gaat zitten, is er geen probleem.
Maar helaas weet je nooit wat je voorganger heeft gedaan... Hebzelf de voorkeur bij een openbaar toilet om te staan.
Okee een tip: Doe het niet tegen de wind in!

En ook niet op plaatsen waar het niet mag.
Voor wildplassen kun je een bekeuring krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gewoon zitten dat is net zo handig en daar is niets mis mee hoor
ronron1212
13 jaar geleden
Er is niks mis met zittend plassen voor mannen. Integendeel is het gezonder. Veel vrouwen zullen het toejuichen als mannen massaal zittend zouden plassen op gemeenschappelijke toiletten. Met andere woorden, zo irreëel vind ik jouw terughoudendheid niet.

Wil je toch staand plassen zonder angst voor ongelukken dan moet je dat uitproberen in een veilige situatie, waarbij je, bijvoorbeeld thuis, de boel kunt schoonmaken als het niet helemaal gelukt is. Zorg in ieder geval voor voldoende ruimte voor je piemel. Door een te nauwe gulp om een bocht plassen is vragen om problemen... Anders kun je beter je broek een stukje laten zakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet onhandig te zijn maar soms wel, dus.
Staand plassen kun je eigenlijk alleen goed in een urinoir. Die zijn daarvoor ontworpen, hangen op goede hoogte, etc. Gewone toiletten zijn om op te zitten. Van zulke hoogte plassen zorgt ervoor dat er urine spettert en mannen vaak letterlijk "naast de pot piesen". Heel smerig en vervelend voor alle mensen (vooral vrouwen!) die na jou komen.

Dus: plas lekker zittend op een gewoon toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je het over een 'normale' situatie hebt, waarbij je het toilet voor je hebt (en niet buiten waar je niet hoeft te richten)?

Begin niet gelijk een grote druk te zetten, maar begin rustig. Zo kun je even kijken waar je moet richten. Zolang je niet naast het toilet aan het richten bent, kun je meer druk zetten en doorgaan tot je blaas weer leeg is.

Houd je hem wel vast en niet los. Kan hetzelfde effect geven als je een tuinslang los hebt liggen en dan de kraan open doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je bang dat je op je schoenen plast? Gelijk heb je. Je zou inderdaad kunnen beginnen met in het bos te oefenen en daarbij je eikel te ontbloten. Als je dat niet kunt, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Plassen met je eikel bloot geeft een veel richtvermogen.