Is het schadelijk om deze oordoppen op het vliegtuig te dragen?

Ik draag ze tegen de druk op het vliegtuig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Staat deze topic eigenlijk wel onder de juiste categorie? (gezondheid)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helpen die dingen echt? Op kruishoogte heb je toch al nergens last van. Maar hoe werken die dingen?
Stel: je bent aan het dalen en de druk neemt toe Met het oordopje bewaar je de geringe druk die je aan de buitenkant van het rommelvlies hebt. Maar één of twee keer slikken en de druk aan de binnenkant neem toe door de buis van Eustachius. Dat drukverschil is toch ongerieflijk?!

Antwoorden (1)

Schadelijk kan dat sowieso niet zijn. 't Is echter de vraag of het zal helpen. Dit zijn geluidsdempers, en geen beschermers tegen luchtdrukverschil. Daar zijn speciale vliegtuigoordopjes (een stuk duurder dan deze simpele kegeltjes) voor te koop.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou ze dan ook IN het vliegtuig dragen. Er op brengt ander risico's met zich mee waar geen oordopjes bij helpen. :)