Heb ik black outs?

Ik maak wel eens mee dat ik bijvoorbeeld met mijn vriend een film aan het kijken ben en dat ik opeens het idee heb dat ik een stuk gemist heb terwijl we de film niet hebben doorgespoeld of zo. En dat heb ik wel eens bij dingen, dat we aan het fietsen zijn en dat ik me dan niet meer kan herinneren dat we langs 'die ene' straat zijn gekomen. Hoe kan dit? Wat is er op dat moment met mijn hersenen aan de hand geweest?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb trouwens me laten testen op epilepsie, er was toen niets gevonden. Ik ben wel HSP, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou ook kunnen dat het geen black outs zijn, maar dat je gewoon niet 'bewust' bezig bent met de desbetreffende handeling, bijv. het film kijken/ fietsen en dat je daardoor even kwijt bent wat er gebeurd is.

Ik heb dit zelf vaak met de deur op slot doen. Het is zo'n automatisme dat ik er niet bewust van ben dat ik het doe. Loop ik dan de straat uit, vraag ik me opeens af of ik de deur wel op slot heb gedaan. Dan check ik het en blijkt hij altijd op slot te zitten.