Wat is volgens jou de beste manier om af te vallen?

Ik heb overgewicht. Nu ben ik fanatiek aan het sporten en dieeten. Ik ben benieuwd hoe mijn medemens het afvaleen ervaart.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medemens? Hoe kom je er bij te veronderstellen dat GV-er mensen zijn. De meesten zijn buitenaards en sommige zijn grottrollen, die onder de NoordPool leven.

Het beste antwoord

Ik denk dat het vooral goed is om lekker in je vel te zitten, veel activiteiten te ondernemen en daarnaast natuurlijk gezond te leven. Het helpt bijvoorbeeld om kortere afstanden standaard met de fiets te doen, elke dag goed te ontbijten, te lunchen en avond te eten (met groente en aardappelen/rijst/pasta enz.) zodat je mionder snel tussendoortjes eet. Ga elke week sporten, zodat je voldoende in beweging bent. Daarnaast reglmatig naar het strand, bos stukje fietsen. Waar ik in ieder geval niet in geloof is light producten en afvalproducten en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Minder eten en meer bewegen. Zorg wel dat je niet te weinig eet. Doe het rustig aan dan blijven de kilo's er makkerlijker af. Een keer in de week mag je friet, of iets anders wat je heel lekker vind. Doe je dat niet, is de kans op verleiding te groot en ga je snaaien.
Als je niet goed weet welke producten je wel en niet mag hebben kan de site van voedingscentrum je helpen. Kom je er helemaal niet uit, kan je naar een dieetiste gaan. Hier moet je een maal in de week naar toe, dat kan een goede " stok achter de deur" zijn.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb veel baat gehad bij de Weight Watchers. Iedere week ga je erheen, je krijgt een compleet programma mee, wat makkelijk te volgen is, maar ook nadat je op gewicht bent krijg je nog tips, en kun je (gratis) maandelijks of vaker erheen blijven gaan.
Omdat je alles wat je eet opschrijft krijg je een duidelijk inzicht in je eetpatroon. Je krijgt ook inzicht in hoeveel voedingswaarde alles nou eigenlijk heeft.
Ik vond het super.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel gezegd gaat het erom dat je meer energie verbrand dan dat je opneemt via de voeding. Dan val je af!
Maar dat wist je zelf natuurlijk ook af. Belangrijk hierbij is echter dat je een methode kiest die bij je past, waar je achter staat en die je daardoor ook vol kunt houden.
Want ieder dieet werkt....zolang je het maar volhoud. En daar zit nou net de clou. Als je heel fanatiek aan de gang gaat met één of ander dieet, zullen de kilo's en zeker afvliegen.
Maar volhouden is een tweede. En dan.....vliegen de kilo's er net zo weer aan. En vaak nog wat pondjes extra erbij,
Het zogenaamde jo jo effect.
Dus kies iets wat je als een verandering van levensstijl zou kunnen zien, iets wat blijvend is. Dan pas zul je ook blijvend afvallen.
Misschien kun je met een diëtiste samen kijken wat bij jou past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede middag
de beste manier om af te vallen is volgens mij gewoon eten en voldoende bewegen .
je moet in principe je levenswijze veranderen .
het is niet iets van tijdelijke aard maar je zult dat moeten blijven doen .
als je het een maal gewend bent gaat het vanzelf .
weet wel dat het niet gemakkelijk is maar je moet maar zo denken ,heel veel mensen worstelen met dat probleem .
en als het gemakkelijk zou zijn zouden er niet zo veel mensen zijn met overgewicht .
dus veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben goed en snel afgevallen met het 'sacred heart memorial hospital'-dieet - als je dit intikt op 'google' krijg je het in z'n geheel. Het is een groentensoep, waar je zo veel als je lust van mag eten, en een combinatie van fruit- en groentendagen, waarbij je in snel tempo veel gewicht verliest, en je geen honger hebt. De soep is ook koud lekker, en je kunt het volhouden tot je het gewenste gewicht hebt.
Je maag is dan ook dusdanig 'gekrompen', dat je daarna (als je je kop erbij houdt, tenminste ;-)) ) heel snel genoeg hebt, en je het gewicht er af kan houden.
Ik ben alleen te motiveren dóór te zetten als de kilo's er letterlijk afsmelten, en liever 14 of 21 dagen afzien, dan een half jaar moeilijk doen....Ik ging van maat 44 in maat 36, en dat is intussen 8 jaar geleden - ik was toen 46, en middenin de 'overgang', de tijd dat iedereen altijd zegt, dat het heel moeilijk is om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht...ja, kweet er alles van, ben nu een volgroeide den :)
Snel afvallen tip 1: Eet langzaam

Snel afvallen tip 2: Eet 5 tot 6 keer per dag

Snel afvallen tip 3: Eet ALTIJD een ontbijt

Snel afvallen tip 4: Eet minder zodra de zon onder gaat

Snel afvallen tip 5: Stop 3 uur voor je gaat slapen met eten

Snel afvallen tip 6: Eet veel groene groenten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aziatische zangers (daar luister ik nog wel eens naar) zeggen altijd af te vallen door na 7 uur ‘savonds niets meer te gebruiken. Helemaal niets meer. Dat schijnt te helpen. Zangeressen zijn sowie so altijd al rietdun.

Voor de rest weet ik het niet meer. Ik heb de strijd opgegeven en denk dat er voor westerlingen geen methode is, anders dan dat er hongersnoden moeten uitbreken.

Zou het niet voor een groot deel in onze genen zitten?

dBrouwer zegt gelijkewaardige dingen, Dus moet het wel goed/waar zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene mens zal sneller afvallen dan de andere. Veel hangt af van je eigen interne verbrandingsmotor.
Daarnaast zit het hem ook in de genen (kan je weinig of niets aan doen).

Belangrijk is dat je steeds voldoende en gevarieerd eet en zeker en vast veel beweegt.

Beperk het om veel suikers te eten maar daarnaast veel groenten en fruit.

Beweging: min 30 minuten/dag joggen kan ook wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie manier om af te vallen is Aerobic. Daarna zwemmen. Werkt goed.
Fitness.!