Is dit stress ?

Ik lig al de hele nacht wakker (ik denk zelf door stress)
Als ik probeer te gaan liggen en te slapen wordt ik een soort
Gek en móet ik bewegen. Ik zweet ook heel erg.
En ik voel me dan aan de rechter kant van me lichaam gek.

Is dit gewoon stress ? Zins wat kan ik het beste doen ?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik las dat dit ook een stille hart aanval kan zijn

Ik heb somige syntomen oom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet zomaar symptomen gaan googlen, huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je veel traint maar dit zijn ook wel de symptomen als je overtraind bent..

Het beste antwoord

Dit kan heel goed stress zijn. Misschien zelfs wel een paniekaanval.
Ik zou in ieder geval niet teveel gaan kijken op het internet, je leest daar de meest erge dingen en die geven je alleen maar meer stress. In ieder geval blijkt uit je toelichting dat je hoofd op hol slaat en je de meest erge dingen gaat voorstellen. Dus niet op internet kijken, maar gewoon even naar de huisarts als je er zorgen om hebt.

Lijkt me verstandig om die stress / zorgen / mentale last aan te pakken. Dus eventueel beginnen in een therapie vorm om die mentale last in kader te brengen en te gaan onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest ook gelijk aan een paniek aanval denken, hup naar de huisarts ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de dokter zou ook zeggen dat dit stres is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf. Hij zal je onderzoeken en een 1e traject ingaan. Dus misschien bloed opprikken of wat medicijnen. Daarna misschien een ziekenhuis onderzoek.
Ze zijn erg voorzichtig door het direct stress te noemen. Pas als het al het andere niet is, dan pas wordt het mentale als een hoofdoorzaak gezet. Dus wellicht na een half jaar of een jaar kan je het echt als stress beoordelen.
Maar misschien ook direct. Dat hangt er dus vanaf hoe de dokter je ziet als je binnenkomt. Sommigen stralen de stress al uit in hun lichaamshouding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor net van mijn moeder dat dit ook een flinke griep kan zijn wat ik heb. Daar geef ik me moeder ook wel redelijk gelijk in
Omdat ik het erg warm hep, Redelijk benauwd, En moe Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn ?

Andere antwoorden (3)

Wat het ook mag zijn weet ik niet, maar dit zijn niet de symptomen van een hartinfarct. Drink je misschien veel energie drankjes, koffie of cola?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reijnders ja s morgens een bakkie koffie om wakker te worden.
Dit kan stress zijn.

Echter zijn er meer mogelijkheden waarom jij zo reageert.

Toegevoegd na 30 seconden:
Een bezoek aan de huisarts lijkt mij verstandiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het stress was wat ik vanachter had.
Ik had de hele nacht niet geslapen en maakte me erg druk om
School en mijn bijbaantje. Ik had ook te veel foute informatie op internet gelezen
Dat mij nog meer druk maakte dat ik was ernstig had. Ik heb nog den uurtje geslapen en voel me stukken. Beter
eigelijk zeg je zelf al dat je denkt dat het stress is, ga daar nou eens over denken van wat of waar je zo gestresset door raakt, je zou ook elke dag eens kunnen opschrijven wat je gedaan hebt en hoe je je voelde.....veel sterkte van gooferikje