Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je rust in jezelf vinden?

Ik ben heel onrustig en voel me niet zo goed door stress. Hoe kan ik eventjes tot rust komen in mezelf??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
703

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onrust ontstaat ook vaak als je een gevoel wegduwt van jezelf. Onrust op zich is geen emotie, maar komt in je lichaam tot uiting als je je emoties negeert. Wat mag er in jou niet naar boven komen? Waar ben je verdrietig/boos/angstig/schuldig etc. over?
Het kan helpen als je een rustig plekje voor jezelf opzoekt en jezelf toestemming geeft om de emotie te voelen. Als het niet direct lukt, ga dan naar het lichaamsdeel wat het meest opspeelt, waar de meeste spanning aanwezig is, duik in dat gevoel wat dat je geeft en laat alles toe wat daar in je opkomt, gevoelens of beelden, of gedachten. Als je dat kunt zul je je veel rustiger voelen. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een spa dag...? Schijnt zeer relaxed te zijn. If wierrook, schijnt ook re helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nogal persoonlijk, maar wat meestal helpt is naar buiten gaan en een wandeling maken. Elke dag een ommetje kan helpen. Leen desnoods een hond als je er zelf geen hebt en laat die lekker uit.
Schrijf dingen die in je hoofd rondspoken op papier, dat helpt om alles wat los te laten.
Zoek kleine gelukjes, ik bedoel daarmee dat je goed rondkijkt en bewondering hebt voor de bijzondere dingen om je heen, een mooie bloem, de zonsondergang, de sterren of de lach van een kind, hierdoor ben je weer even met de leuke dingen van het leven bezig.
Hoop dat er wat tussen zit voor je, succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mediteren kan helpen maar soms is een gesprek met je Huisarts of een Psycholoog nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding