Ik heb last van pijn op de borst en pijn in bovenrug en erge pijn bij ademen. Dit is ineens komen opzetten. Wat kan dit zijn?

Ik kreeg drie avonden geleden ineens in bed hele erge pijn met ademen en pijn op de borst en bovenrug. De dagen hierna ben ik heel kortademig geweest en kon niet diep in ademen, dat deed gewoon te pijn en het leek of ik ook niet dieper in kon ademen. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Misschien heb je een rib gekneusd of gebroken. Voor zekerheid toch even naar de huisarts morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hier zelf ook wel eens last van, en bij mij ging het na een dag weer weg. zo af en toe kwam het terug. bij mij was er niks aan de hand, maar de huisarts zei wel dat het leek op een probleem en heeft me toen doorverwezen voor een mamografie. als ik jou was zou ik dus wel naar de huisarts gaan morgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je spanningen of stress hebt? Soms krijg je ook die pijn juist na een periode van stress als je weer kan ontspannen. Als het blijft , dan gewoon even aan de huisarts vragen. Dan weet je in elk geval zeker dat het niks medisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt erger dan het is, maar ik zou een hartfilmpje laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad. Bij mij waren het uiteindelijk paniek aanvallen geweest.
Het is wel verstandig om je even te laten onderzoeken. Dus ga maar even naar de huisarts of de huisartenpost.