Hoe kom je af van een profiteur klaploper die zich voordat als een goede vriendin?

Ik heb al drie jaar een vriendin die bij ons om de hoek woont.Eerst was ze heel aardig, maar ze dringt zich steeds meer op binnen ons gezin.Een paar voorbeelden: *ze nodigt zichzelf uit op het eten*ze zet zelf koffie/thee*ze eet de koelkast leeg*ze leent steeds kleine bedragen, maar betaald niet terug*ze legt haar voeten op tafel(met schoenen aan)*doet zelf de computer/tv aan*verteld uren over haar eigen problemen*komt rond bedtijd spelletjes doen met mijn zoon, terwijl hij naar bed moet dus*loopt gewoon boven de slaapkamer in als ik moe in bed lig of migraine heb*stoort zich er niet aan als we zeggen dat ze ongelegen komt*smijt keihard met deuren*drukt haar sigarettenpeuken uit op de muur*leent spullen van mij die ik niet meer terugzie*leent geld uit de spaarpot van mijn zoon.Kortom we worden er gek van. Doordat we nog geld en spullen van haar terugmoeten krijgen wil ik geen ruzie.Er komt nog bij dat ze zich in mijn vriendenkring heeft geinfiltreerd en door de hele stad roept dat ze mijn BESTE vriendin is. Jaja....Sinds kort zet ik mijn bel uit van de voordeur, zet mijn fiets in de gang(dan ben ik dus niet thuis), of doe vroeg de gordijnen dicht. Ik weet dat ik het zelf doe, ik ben denk ik te beleefd.Maar ook naar mijn man luistert ze niet! Ze doet waar ze zin in heeft en als wij er iets van zeggen, dan zegt ze: "Ik dacht dat wij vriendinnen waren".Heeft er iemand tips om er met goed fatsoen van af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen vriendin meer. Zij is een echte aso. Dumpen en voor jou eigen leven kiezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onvoorstelbaar!!! Ga naar haar toe en vraag al je spullen terug met de smoes dat je ze nodig hebt,heb je al je spullen,ga naar huis en verbreek alle contact met haar door gewoon te zeggen dat je niets meer met haar te maken wil hebben. Het geld zal je nooit terug krijgen dus neem dit voor lief,maar je hebt wel weer je eigen huis en leven tot je beschikking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoort die vrouw wel helemaal? Want zo klinkt het niet.

Het beste antwoord

Dit is wel heel erg uit de hand gelopen... Dat kan zo gaan, van lieverlee gebeurt er steeds meer waar je niet van gediend bent en zeg je er niets van omdat je geen ruzie wilt en omdat ze nog spullen van jou heeft.
Dat weet zij ook wel.
Je krijgt die spullen dus gewoon niet terug en zo kan zij haar gang gaan. Eigenlijk chanteert ze je stilzwijgend met je eigen spullen. En jullie staan dat toe.
Er zit maar 1 ding op ben ik bang, en dat is waar je een hekel aan hebt, nl: haar maar eens duidelijk en helder vertellen dat zij niet meer welkom is omdat jij het gevoel hebt dat zij geen enkel respect heeft voor jullie.
Dan maar ruzie. Want dit is pure manipulatie op een afschuwelijke manier en jij en je man moeten dat niet meer pikken. het gaat zelfs ten koste van je zoon...

Geloof het nu maar, of jij nu wel of niet wat zegt, je spullen krijg je toch niet terug. Dus kan je maar beter wel iets zeggen, dan kom je van deze ongewenste gast af.
Wees niet bang voor wat je vriendinnen of de buren gaan zeggen; ze weten allang wat voor type deze vrouw is of komen er gauw genoeg achter.
Zie de spullen die je niet terugkrijgt maar als leergeld. Want je hebt nu door schade geleerd dat je het nooit meer zo ver zal laten komen.
Neem samen met je man je eigen leven en gezin weer in je eigen hand, pak het uit haar hand en leef je eigen leven weer.
Dat kost moed en misschien wel tranen omdat jullie het blijkbaar zo moeilijk vinden voor jezelf op te komen, maar je wordt er wel sterker van.
Je zal eens zien hoe het je achteraf oplucht!
Sterkte en kom voor jezelf op!!!
Kristal
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi gezegd kristal!
Kristal
12 jaar geleden
dank je Rieneke :)

Andere antwoorden (8)

Nou, ik denk dat je het zelf ook zo ver hebt laten komen.
Als iemand hier in huis een peuk op de muur uit zou drukken, was dat de eerste maar ook de laatste keer.
En geld uit de spaarpot van je zoon pakken????

Nee, deze dingen zou ik nooit zomaar laten gebeuren, jullie doen dat wel en daar moet je gewoon mee kappen.

Dan maar ruzie, dat geld ben je waarschijnlijk toch al kwijt.

Jouw huis, jouw regels. Punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom met ' goed fatsoen', zeg haar eens duidelijk de waarheid, dan wordt ze maar boos, dat zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.
Ga bij haar langs, haal je spullen op en als ze het heeft, het geleende geld.
Ik weet natuurlijk niet of het om veel geld gaat, laat haar anders een schuldbekentenis tekenen (vraag even na aan welke voorwaarden die moet voldoen)
Ga weg met je spullen en zeg dat ze niet meer welkom is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd voor een duidelijk ,simpel gesprek . Dus gewoon confronteren met wat je niet prettig vind , maar niet verwijtend maar dat jullie dat niet willen en dat jullie haar niet meer (voorlopig) over de vloer wensen . Wees voorzichtig met iets als voorlopig dit kan ze te letterlijk nemen . Dat geld kan je op je buik schrijven , de spullen direct afhandelen mee lopen en mee nemen anders kan je daar ook nr fluiten . Als het zo is zo als jij schrijft moet je simpel en duidelijk Zijn . Ja dat is niet zo als je wilt zijn , waar liever 1x een confronterend gesprek , dan dit aan te laten slepen . Sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOW! Ok, dat is dus niet helemaal normaal!
Het is jouw huis!!! Jouw gezin! Jouw leven!
Wat verstaat zij onder vriendinnen zijn? Vraag haar dat de volgende keer dat je het haar probeert duidelijk te maken. Zij beinvloed jouw leven zó erg dat je zelfs voorzorgsmaatregelen moet nemen? Je laat haar ècht over je grenzen gaan, dat is niet de bedoeling!!!
Weet ze dat je je fiets in de gang zet, en van de gordijnen, etc? Door die dingen te doen laat je het eigenlijk alleen maar nog meer toe... Als jij nee zegt moet het nee zijn, daar hoort zij te respecteren als "vriendin".

Jij hoeft haar helemaal niet aardig te vinden, dat mag je ook best laten merken want anders kom je waarschijnlijk nooit van haar af. Het lijkt misschien het "beste" om aardig te blijven, uit goeiïgheid, maar daar bereik je helemaal niets mee. Laat toch niet over je heen lopen joh, het beste wat je kan doen is uitkomen voor wat je ècht vindt, leert zij van en jij ook. Het is toch belachelijk dat zij zóveel inbreuk maakt op jouw privacy? Ik zou haar lekker buiten de deur en je leven proberen te houden, al moest het schoppend. En die spullen en het geld? Die kan ze toch lekker houden!

Dit is echt ziekelijk gedrag.... Wat zeggen jullie gemeenschappelijke vrienden ervan? Weten zij dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je eerder bij haar huis bent, voordat zij bij jou is. Ga met z'n drieen naar binnen, vreet haar koelkast leeg, laat je zoontje op haar bed springen, trek d'r behang van de muren, verander de inrichting vaan haar interieur, neem wat geld uit d'r portemonnee.

Als u dit niet ziet zitten, zou ik er echt voor gaan zitten om met haar te praten. Als ze dat zegt van 'Ik dacht dat wij vriendinnen waren' dan probeert ze gewoon zwaar om u uzelf lullig te laten voelen. Maak haar duidelijk dat ze niet ieder moment van de dag welkom is en dat op de momenten dat ze er is zich moet gedragen als een gast. Ik denk dat je wel ruzie met haar krijgt, maar er zit niets anders op denk ik.

Een belangrijke tip: geef haar NOOIT maar dan ook NOOIT je huissleutel, want volgens mij gaat ze dan nooit meet weg.. XD

Toegevoegd na 37 seconden:
trouwens echt raar btw....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ben ik in dit soort dingen vrij makkelijk.
En als men mij hierom dan bot vindt, dan ben ik maar bot.
lekker belangrijk, volgende onderwerp :)
Er is niets zo makkelijk voor jezelf maar ook voor een ander om gewoon eerlijk te zijn. Ik houdt niet zo van poppenkast spelletjes...

Toch kan ik begrijpen dat het in jullie geval, voelt, dat het eigenlijk te laat is om nu nog boos te worden.
En daar heb je dan gelijk in.
Ik zou het dan misschien op de volgende manier brengen..

Haar thuis opwachten samen met je man.
Zorg dat alles, radio en tv etc uitstaat.
en vraag haar met een ernstige blik of ze even wilt zitten omdat er een probleem is. Wellicht heb je dan gelijk haar aandacht omdat ze nog niet weet waar het over gaat, en is de eerste stap gezet.

Zet alles van te voren, wat je hier gezegd hebt, opgesomd op papier. En zeg dan dat zij een goede vriendin is en of zij dat even wilt lezen. vervolgens vraag je dan wat zij daarvan vindt, omdat dat het probleem is. En inmiddels tussen jullie goede vriendschap is gaan staan.

Vraag jezelf af, van wie zij een betere vriendin is, van je man, of van jou...

Stel dat zij meer een vriendin is van jou, dan speelt je man een slachtoffer rol, die als het ware niet meer tegen het gedrag van jou vriendin kon en het daar vervolgens met jou over gehad heeft. Jij, die vrij weinig tot niets doorhad, zag dat in. Omdat het probleem inmiddels aan jullie relatie begon te knagen.

Als zij zo'n goede vriendin is, wat zij zo stellig beweert, moet ze hier begrip voor hebben..

Krijg je hierom ruzie met haar? zou ik hier niet rouwig om zijn. Je hebt genoeg redenen om het contact te verbreken.
Vraag je zelf af, gaat het om veel geld?
Anders kan je dat zien als afkoopsom.

Heel veel succes!

En onthoud het is een psychisch spelletje wat je vriendin speelt met jullie. Ga met haar mee, en speel haar uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je beseft waarschijnlijk wel degelijk dat deze meid geen respect voor je heeft. Geen respect voor andermans spullen, geen benul van normen en waarden.

Je hebt het zelf zover laten komen. Je bent te vriendelijk, te goed en te joviaal geweest in het begin. Je hebt haar teveel "gepleasd" zoals ze dat noemen. Daar heeft ze misbruik van gemaakt.
Het kan zijn dat ze het helemaal niet kwaad bedoeld, maar het wordt wel tijd dat je 'aan de bel' trekt. Je moet er met haar over praten.
Waarschijnlijk wordt ze dan kwaad. Heel kwaad zelfs. Maar dat geeft niets; laat maar gebeuren.
Als ze vervolgens kwaad wegloopt weet je meteen dat het geen echte vriendin is geweest en ook nooit zal worden.

Het zal jou BEVRIJDEN! Ga het gesprek maar aan. Desnoods met je moeder erbij, zodat ze weet dat jij niet de enige bent die daarover denkt.

Gewoon recht door zee zijn en de gevolgen accepteren. Wedden dat je je beter voelt na die tijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt te gek voor woorden, deze vrouw heeft totaal geen respect voor jullie, als je haar het niet duidelijk kan maken via een gesprek, zou je ook een brief kunnen schrijven waar je al deze dingen in zet en zegt dat als zij zich zo blijft gedragen je geen kontakt meer wil met haar,wees vooral duidelijk.Je hebt helemaal gelijk dat je deze vrouw niet als vriendin wil, heel veel succes en sterkte. liefs Gooferikje