Misschien heb je hier iets aan... Elke nieuwe dag begint om 0.00 uur. Vanaf dan tot 12.00 uur 's middags is alles AM, zoals in de eerdere antwoorden al geschreven wordt. Hoe je dit kunt onthouden, de A komt eerder in het alfabet dan de P.. En AM komt ook eerder op de dag dan PM. zo onthoud ik het..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de P staat voor post, dat betekend NA, dus PM is na twaalven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
s'nachts tot twaalf uur s'middags is het AM
Daarna tot middernacht weer PM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AM (ante meridium - vóór het middaguur) is de periode tussen 00.00 's nachts en 12.00 uur 's middags. Dus de nacht en de ochtend.

PM (post meridium - betekent letterlijk: na het middaguur) is de periode tussen 12.00 's middags en 00.00 uur 's nachts. Dus de middag en de avond.

Een handig ezelsbruggetje om dit te onthouden: de A van AM is de enige klinker in het woord NACHT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik onthou het zo:
A=ante=voor=dus voor 12:00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met AM denk ik altijd at morning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahaha,ik dacht eerst dat ik de enige was,maar blijkbaar niet. :-)))
De A komt in het alfabet eerder dan de P. Daarom is de van AM vroeger dan de PM. Dat is altijd mijn simpele ezelsbruggetje.