Hoe merk je zelf dat je bv reuma of suiker hebt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je vermoed dat je één of beide kwalen hebt,zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Deze kan een juiste diagnose vaststellen.

Een kenmerk van suikerziekte is veel drinken en veel plassen. Van reuma, denk ik, pijnlijke gewrichten. Maar er kunnen andere omstandigheden ijn dat je veel dorst hebt, of pijnlijke gewrichten hebt. Zonder test of onderzoek ben je nooit zeker

Suikerziekte: De symptomen zijn vaak onduidelijk en vaag, en daardoor moeilijk te herkennen. De meest voorkomende kenmerken voor diabetes zijn: Type 1 • vaak dorst en veel plassen • afvallen zonder dat daar een reden voor is • ziek en beroerd voelen • constant hongergevoel • wazig zien Type 2 • vaak dorst en veel plassen • vermoeidheid • oogklachten, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien • slecht genezende wondjes • kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen • Vaak terugkerende infecties Reuma De belangrijkste kenmerken van reuma zijn aanhoudende pijn in gewrichten, spieren en pezen, moeheid, stijfheid en moeite met bewegen Als je met met een paar van de symptomen overeen komt zou ik naar de huisarts gaan en het laten onderzoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100