Als je vermoed dat je één of beide kwalen hebt,zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Deze kan een juiste diagnose vaststellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag!
Meer een reactie.
Dit had vraagsteller zelf kunnen verzinnen,antwoord dan niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx doe ik zeker my tante hft nl.reuma

Andere antwoorden (2)

Een kenmerk van suikerziekte is veel drinken en veel plassen.
Van reuma, denk ik, pijnlijke gewrichten.
Maar er kunnen andere omstandigheden ijn dat je veel dorst hebt, of pijnlijke gewrichten hebt. Zonder test of onderzoek ben je nooit zeker
anneliez
12 jaar geleden
Suikerziekte:
De symptomen zijn vaak onduidelijk en vaag, en daardoor moeilijk te herkennen. De meest voorkomende kenmerken voor diabetes zijn:

Type 1
• vaak dorst en veel plassen
• afvallen zonder dat daar een reden voor is
• ziek en beroerd voelen
• constant hongergevoel
• wazig zien

Type 2
• vaak dorst en veel plassen
• vermoeidheid
• oogklachten, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
• slecht genezende wondjes
• kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
• Vaak terugkerende infecties

Reuma
De belangrijkste kenmerken van reuma zijn aanhoudende pijn in gewrichten, spieren en pezen, moeheid, stijfheid en moeite met bewegen

Als je met met een paar van de symptomen overeen komt zou ik naar de huisarts gaan en het laten onderzoeken.