hoe val ik sneller in slaap

heb moeite met in slaap vallen dus ik zoek een manier om sneller te slapen door middel vanwerkende stoffen in mijn lichaam als slaappillen dus niet warme melk ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Slaap pillen kan je het beste overleggen met je huisarts. Maar echt een goede oplossing zijn die eigenlijk nooit (en dat zal je huisarts je haarfijn kunnen uitleggen). Die dingen kunnen vervelende bij effecten hebben (zoals verslaving).

Persoonlijk denk ik dat je beter kan eerst andere dingen proberen. Zorg dat je wat rust voor jezelf creëert voor het slapen. Dus niet dat je 5 min van te voren nog aan het schoonmaken bent oid. Stress is een veel voorkomende oorzaak van slecht slapen. Middeltjes als valeriaan helpen daar vrij redelijk tegen maar ook daar geld dat je er voorzichtig mee moet zijn.

Je kan ook wat afleiding zoeken. Een goed boek. Of misschien juist een extreem saaie bezigheid (zoals een dvd van het WK curling of een debat in het EU parlement over de regels betreffende de export van eieren; persoonlijk werkte The Passion of the Christ erg goed voor mij, zelfs midden op de dag met redbull hield ik mijn ogen niet open).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer eens rustgevende homeopatische middelen.

De bijzondere eigenschappen voor u op een rij:

Valeriaan helpt bij nervositeit en zenuwachtigheid

Helpt bij slapeloosheid en moeilijk in slaap komen

100% natuurlijk

Geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar
U kunt op ieder gewenst moment weer stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
homeopathie is niks dan buls**t
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel die van dokter Vogel.
Homeopathische middeltjes is iets wat tussen je oren zit..

Wat wetenschappelijk bewezen is is het volgt.
Veel mensen kunnen niet goed slapen omdat ze net voor het slapengaan heel geconcentreerd naar televisie zitten te kijken. Daarom kan je eens proberen een uur voor het slapen gaan een boek of een strip te lezen. Iets dat niet te moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ik val juist in slaap van de televisie, omdat ik me dan kan ontspannen en niet ligt te malen in mijn hoofd. Homeopaatische middeltjes tussen je oren vind ik ook een overdreven reactie, omdat iets niet wetenschappelijk bewezen is, hoeft het nog niet zo te zijn dat het niet werkt anders dan placebo effect. homeopatische middeltjes zijn gewoon natuurlijke middeltjes, geen chemische rotzooi vroeger hadden we niks anders en de oerstammen in de rimboe doen het er ook mee en dat werkt toch echt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homeopathische middelen wil eigenlijk zeggen:
Ik leg het uit adhv een voorbeeld, een neusspray voor als je neus verstopt zit.
Men neemt een potje neusspray (dat effectief werkt, en dat doet men in een emmer water. Die emmer water verdeelt men onder 10 andere emmers water en de andere 10 emmers water vult men lekker bij met water. Dit proces herhaalt zicht nog een paar keer. Wat krijg je dus? Water.. Iets dat niet werkt, je denkt alleen dat het werkt en daarom ga je denken dat het je echt beter maakt..
Er is al eerder een soortgelijke vraag gesteld, hieronder vind je die v raag en ook mijn antwoord daarop.
sterredag
13 jaar geleden
Ik weet niet of je van lezen houd, maar voor mij is het al 43 jaar het ultieme slaapmiddel.
De ene keer duurt het een half uurtje, de andere keer houd ik het nog geen halve bladzijde vol.
Lekker op mijn zij liggend, boek voor m'n neus, klein slaaplichtje erbij.
Misschien wel het heerlijkste moment na een lange werkdag.
De heerlijkste manier om je over te geven aan je vermoeidheid, en zalig wel te doezelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om je hoofd leeg te maken en om rustig te worden voordat je gaat slapen.
Dat kan je bereiken middels mediteren, helemaal gratis en het schaad je lichaam niet.
Ook zal het je niet verslaafd en afhankelijk maken zoals pillen kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+. Dat is een hele goede manier om sneller in slaap te kunnen vallen. Ben echter bang dat niet iedereen dit zal zal kunnen. Het zal vast ook veel oefening vragen.
Ik heb zelf ook jaren gesukkeld met dat probleem en sinds enkele jaren is het opgelost : Een beker warme melk met honing en dat is geen grap. Er is ook een wetenschappelijke verklaring voor, maar die weet ik niet meer. Probeer het maar, het is een opvallend goed middel en nog gezond ook.