Ik wil niet meer langer worden, vind me lengte zo goed, wat kan ik doen?

Ik ben 1,65 en ik wil niet meer langer worden dan dat. Kan ik dan iets doen om niet langer te worden?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

De enige manier is langs je huisarts gaan en vragen of er een operatie mogelijk is aan je knie, daar kunnen ze iets uit je knie halen waardoor je groei stopt.

Maar volgens mij doen ze dat alleen als het echt nodig is en niet omdat je het wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gebruik groeiremmers. kijk voor info op het web, of ga langs bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Kennelijk denk je dat je nog zult groeien - dat heb je dan maar te accepteren.
Er kan medisch wel iets gedaan worden, maar dat gebeurt alleen in extreme gevallen, als uit onderzoek blijkt dat je 2.20 wordt of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spijt me, maar je hebt niks te willen wat dit betreft.
Bedenk wel: elke lengte heeft zo z'n voor- en nadelen.
Ik ben 1.86, als ik vrouwenbroeken koop zijn de pijpen te kort, vrouwenschoenen in mijn voetmaat zijn er nauwelijks, ik zit vaak klem met m'n benen op een gemiddelde zitplek (met m'n knieën tegen de leuning van de stoelen voor me in de bus en zo).
Maar ik kan makkelijk bij de bovenste boekenplank, ik zie ook nog wat als ik achter een hoop mensen sta, noem maar op.
Een kleine vriendin van me heeft altijd een trapje nodig als ze het plafond wil stoffen, haar broekspijpen en mouwen zijn altijd te lang. Maar zij kan moeiteloos slapen in een treinbed, stoot nooit haar hoofd, kan makkelijk schoenen in haar maat vinden.
Je krijgt een bepaalde lengte, en zoals ik al zei: daar valt wel iets aan te doen, maar dat gebeurt alleen in heel extreme gevallen omdat die behandelingen erg belastend zijn voor je lijf.
Wanneer je nog gewoon in de groei bent en het niet de spuigaten uit loopt met snelle groei, zal een huisarts of specialist er niets aan doen. Je kunt dus niets doen aan het groeien, het gaat vanzelf. Dus sowieso gewoon blijven eten, want als je in de groei bent zijn je botten ook allemaal nog in ontwikkeling en als je minder of slechter gaat eten kan dat je gezondheid op de lange duur schaden...
Dus accepteren dat je nog wat langer wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop gewoon dat je niet meer groeit, en als je nog wel groeit is het ook niet erg. Groot zijn heeft ook voordelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent een meisje en je bent 16 jaar. Dan is normaal gezien je groeispurt voorbij en zal je niet zoveel meer groeien. Er zijn altijd uitzonderingen, maar normaal groei je nog maar enkele centimeters, nadat je voor het eerst ongesteld bent geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral belangrijk welke leeftijd je nu hebt en waarom zou je niet enkele cm groter mogen zijn waarom zie je dit als een probleem ,iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier en als je nu nog aan het groeien bent dan kan niks je verhinderen maar als je bv de voorbije tijd enorm gegroeid bent dan kan het zijn dat je met vijftien of zestien niet meer verder groeit soms krijg je dan een groeispurt maar dit is van korte duur; je leeftijdsgenoten gaan vanzelf ook groter worden ,maak je daar maar niet druk over want daar kan je niks aan veranderen en ik zie eerlijk gezegd ook geen enkele redenen waarom je niet 1 m 68 of 1 m 70 wilt zijn dan kan je nog als model aan de slag ;.) verzoen je daarmee met de tijd ga je vanzelf beter voelen in je vel ,het hangt ervan af misschien ben je nog piepjong en vind je het niet leuk dat men denkt dat je ouder bent bv maar eigenlijk niks om van wakker te liggen toch ?