Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Delen de ggd en huisarts hun documenten?

Als bij mij iets is vastgesteld en mij iets is voorgeschreven door de ggd, kan mijn huisarts hier dan achterkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als jij een toestemmingsverklaring van gegevensuitwisseling hebt getekent bij GGD kan de huisarts hiervan op de hoogte worden gebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die delen ze in principe niet. De ggd of de huisarts mag nooit je gegevens zomaar aan een andere instantie geven. Dat geldt ook voor bv een psycholoog. Ze mogen dat alleen doen als ze aan jou persoonlijk toestemming vragen en jij zegt dit schriftelijk toe. Je ondertekend dus een document waarop staat dat de betreffende persoon gegevens mag opvragen bij de betreffende instantie. Daar moet ook bij staan om welke gegevens het specifiek gaat. Bv alleen over een gebroken been. De gegevens daarom heen hebben ze dan niks mee te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee en dat kunnen zij ook niet .
Omdat zij bij de ggd alleen jou voornaam en de eerste letter van jou achternaam vragen .
Dat doet de ggd om de drempel naar hun te verkleinen .
En die persoon weet zeker dat hij of zij anoniem blijft .

Toegevoegd na 2 minuten:
De ggd heeft wel jou volledige naam nodig bij een verwijzing naar het ziekenhuis .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding