Wat is een kater? (van alcohol)

Hoe voel je je dan als je kater hebt? En wat doet het met je? Hoe gedraag je etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

hoofdpijn, misselijk, duizelig,moe.
Je wordt er rustig van, en wilt eigenlijk alleen maar in bed liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb meestal het idee dat er een griepje aan zit te komen, wat natuurlijk niet zo is, want ik heb dan gewoon een kater.

Toegevoegd na 22 minuten:
Zie link voor meer info over een kater hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kater is het afkickverschijnsel van de alcohol. Als je veel hebt gedronken de vorige dag voel je je hondsberoerd, kun je gaan trillen, of je spieren trekken ongecontroleerd samen. Iedereen heeft andere symptomen, maar over het algemeen is er bij iedereen wel een wee gevoel in de maag, hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid.
Bovendien onttrekt alcohol water uit je hersenen. Daardoor krijg je hoofdpijn. De misselijkheid, etc komt van je lever en je maag. Alcohol is een giftige stof en je lichaam wil dit eruit werken, bv door overgeven of diarree. Maar aan de andere kant vraagt het lichaam om meer alcohol. Je bent aan het afkicken. Daarom kan het soms helpen om een alcoholisch drankje te drinken als je een kater hebt: dan voel je je weer beter. Maar het beste is om heel de dag op bed te liggen en veel water te drinken. Of matigen met alcohol de dag ervoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel oorzaken van een kater. De giftige effecten van de aceetaldehyde waar alcohol in je lichaam wordt omgezet,verstoring van hormonen, slaapgebrek en uitdroging spelen allemaal mee.
Alcohol remt het hormoon vasopressine en versterkt daardoor de urinepoduktie, vandaar de droge mond bij een kater. Water drinken wanneer je dronken naar bed gaat helpt NIET! Want zolang de alcohol nog in je bloed hebt loopt het water nog steeds te snel door naar je blaas. De volgende ochtend water drinken helpt enigszins, maar een kater is meer dan alleen vochttekort.