Als je pijn hebt in je kaak ga je dan naar een huisarts of een tandarts?

Heb al een week last achterin vlakbij het 'scharnierpunt' zeg maar. Belemmert me aardig bij gapen en bij zingen. Vanmorgen had ik het idee dat ik het voelde kloppen dus vrees iets van een ontsteking ofzo, dacht eerst aan overbelasting door zangoefeningen. Het zit niet bij een kies. Is dit nou iets voor de huisarts of de tandarts???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.7K

Het beste antwoord

Eerst naar je huisarts als die het probleem niet ziet dan zal hij je doorsturen naar een kaakspecialist of een tandarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Overbelast zou kunnen, maar het kan ook door stress komen. Uiteraard kan het een ontsteking zijn, eventueel een ontsteking van de aanhechtingen van de kaakspieren.

Aangezien je zelf al aangeeft dat het niet bij de kiezen zit, zou ik inderdaad even de huisarts er naar laten kijken, als hij het niet vertrouwd zal hij wel overleggen met kaakchirurg of tandarts of je alsnog doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn (gouden) tip in dit soort gevallen, bel de huisarts, de assistente is vaak aardig kundig en die kan je vertellen waar je moet zijn. Het kan zoveel zijn, overbelasting, ontstoken speekselklier, geirriteerde wortelpunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf, jaren terug, ook last van gehad.
Ik krijg er ook last van als ik bij de tandarts mijn mond lang open moet houden.
Bij mij ligt dat aan het kaakschanier, ik heb toendertijd een plastic bitje gehad, aangemeten door de tandarts.
Ook heb ik bij een speciale fisio, kaakmassage gehad, in de mond!
Het heeft mij echt geholpen.
Ik denk dat je het beste eerst langs je huisarts kunt gaan, mocht het dan toch een bezoekje voor de tandarts zijn, hoor je dat vanzelf.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben toen naar mijn tandarts gegaan en die heeft een foto gemaakt van mijn kaak en het probleem gevonden