Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je mag je neus niet snuiten want dan kan je oorontsteking krijgen wat moet ik dan doen?

want als ik snuif heb ik meer last van mijn oren dan wanneer ik snuit. ?

Toegevoegd na 15 seconden:
+ de hele dag snuiffen geen gehoor is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen me te herinneren dat je je neus maar eens in de vier maanden snoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ja klopt maar nu ben ik verkouden en loopt het allemaal wat voorpoediger haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorspoediger*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als tijd voor neusdruppels, om je oren weer open te krijgen. Snuiten maakt het in dat geval alleen maar NOG erger. Oorontsteking is één van de risico's, maar je hebt eerder een bij- of voorhoofdsholteontsteking te pakken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het spreekwoord zegt "haal op die wekker snot is lekker"dus gewoon een keer goed ophalen en doorslikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goor om te lezen maar de enige optie :)

Andere antwoorden (3)

Je kan neusdruppels gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwanger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag een Vicks inhaler wel? http://www.medicines2u.com/product_images/inhalers.jpg
Als je zo weinig mogelijk wil snuiten, gebruik dan een goede neusspray. Het belangrijkste element in neus sprays is xylitol, wat op een natuurlijke manier de bacteriën bestrijdt voor dat ze de kans hebben om in het oor een ontsteking te veroorzaken.

Kauwgom waarin xylitol is verwerkt zou ook te helpen. Studies hebben blijkbaar aangetoond, dat het gebruik van kauwgom met xylitol de kans op oorontstekingen reduceert.

Stomen is ook erg goed om ervoor te zorgen dat alles loskomt en het houdt je luchtwegen vrij. Dan zijn er nog inhalers van bijvoorbeeld Vicks, die verlichting geven.

Sterkte met je verkoudheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te hard snuiten. Je kunt anders de boel in de bijholten snuiten en dus een bijholte-ontsteking krijgen, maar een oorontsteking... ???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding