Kan ik de dosering van morfinepleisters velagen door er een gedeelte van af nte knippen ?

Ik krijg hartkloppingen van een hele pleister.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Mijn moeder kreeg Morfine-pleisters toen ze ernstig ziek was en thuis verpleegd werd.
Die krijg je niet zomaar voorgeschreven.
Als jij ze hebt voorgeschreven gekregen moet je je houden aan de voorgeschreven dosis.
Als er problemen/vragen/klachten zijn dan bel je je huisarts/behandelend arts of eventueel de Apotheek.
Daar ga je niet zelf mee rommelen.
Is goed bedoelt hoor,hartkloppingen zijn al überhaupt een bijwerking waar je even contact voor moet opnemen met je huisarts,niet hier een vraag over stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet nooit zelf gaan rommelen met medicijnen. Als je klachten hebt, moet je naar de dokter. Hij/zij kan je dosering aanpassen.
bamibal
12 jaar geleden
Nee dat is niet slim, door de pleister door te knippen kun je ongewenste afgifte krijgen die ook hoger kan uit vallen.
Vooral Fentanyl pleisters (Durogesic) niet doorknippen. Ik weet niet welke dosis ke je hebt, anders kun je met de huisarts overleggen om een lichtere pleister te krijgen.