Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de dosering van morfinepleisters velagen door er een gedeelte van af nte knippen ?

Ik krijg hartkloppingen van een hele pleister.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn moeder kreeg Morfine-pleisters toen ze ernstig ziek was en thuis verpleegd werd.
Die krijg je niet zomaar voorgeschreven.
Als jij ze hebt voorgeschreven gekregen moet je je houden aan de voorgeschreven dosis.
Als er problemen/vragen/klachten zijn dan bel je je huisarts/behandelend arts of eventueel de Apotheek.
Daar ga je niet zelf mee rommelen.
Is goed bedoelt hoor,hartkloppingen zijn al überhaupt een bijwerking waar je even contact voor moet opnemen met je huisarts,niet hier een vraag over stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet nooit zelf gaan rommelen met medicijnen. Als je klachten hebt, moet je naar de dokter. Hij/zij kan je dosering aanpassen.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Nee dat is niet slim, door de pleister door te knippen kun je ongewenste afgifte krijgen die ook hoger kan uit vallen.
Vooral Fentanyl pleisters (Durogesic) niet doorknippen. Ik weet niet welke dosis ke je hebt, anders kun je met de huisarts overleggen om een lichtere pleister te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding